Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه شیراز گفت: باید بانک اطلاعاتی در زمینه مسائل راهبردی تدوین شود تا ائمه جمعه به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در همایش ائمه جمعه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این جلسات آن است که در آن گفت‌وگو رخ می‌دهد که سبب رحمت و برکت است اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فقها و امرا را دو گروهی اعلام می‌کند که اگر شایسته باشند کار جامعه نیز صلاح پیدا می‌کند و اگر ناشایست باشند فساد و خرابی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حدیث پیامبر(ص) کار را برای ما مشکل می‌کند گفت: یکی از سوالاتی که امروز مطرح می‌شود این است که آیا در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز فقه به معنای اصطلاحی امروز رواج داشته است یا نه؟ که در جواب باید گفت ما فقه را علم به احکام شرعیه فرعیه می‌دانیم بنابراین فقه به همین معنای اصطلاحی امروز بوده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دیگر ادیان از جمله ادیانی که قبل از اسلام در جزیره‌العرب رواج داشتند، دارای فقه بودند افزود: تقریبا همه ادیان غیر از مسیحیت فقه دارند و این به معنای آن است که عالم دینی و نقشی که در جامعه دارد از زمان پیامبر(ص) وجود داشته است.

پیروزی در دفاع مقدس به دلیل مدیریت راهبردی امام (ره) حاصل شد/جنگ امروز جنگ اقتصادی استرئیس سازمان بسیج: سند راهبردی 10 ساله بسیج رونمایی می‌شودسمنان| اهداف سند راهبردی فرهنگی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور محقق شود

دژکام با بیان اینکه عالم دینی باید صالح باشد تا جامعه نیز به راه صلاح و درست بیاید، بیان کرد: صالح بودن عالم دینی باید متناسب با نیازهای زمان تعریف شود، گام نخست انقلاب طی شده و امروز در گام دوم قرار داریم و این انقلاب تا آخر ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه ائمه جمعه باید تابع ولی‌فقیه باشند عنوان کرد: صالح برای عالم دین کسی است که خود را با ولایت تطبیق دهد و اگر بخواهیم جلو یا عقب باشیم به همان مقدار از قافله صلاح عقب افتاده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما اطاعت از ولی امر است، تصریح کرد: اگر خلاف جهت‌گیری و مواضع رهبر معظم انقلاب سخن بگوئیم یا عمل کنیم خودمان را ضایع کرده‌ایم چرا که انقلاب اسلامی بر پایه نایب امام زمان برپا شده است.

دژکام با بیان اینکه باید اطلاعات خود را به صورت مستمر و روزانه افزایش دهیم گفت: گاهی نسبت به موضوعات اطلاع نداریم و در این صورت نمی‌توانیم صحبتی داشته باشیم باید برنامه اقتصادی بدانیم تا مدیریت راهبردی را انجام داده باشیم. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی در زمینه مسائل راهبردی تدوین شود تا ائمه جمعه به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را دریافت کنند افزود: باید مطابق با مدیریت راهبردی برنامه داشته باشیم و در شهر و استان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این مدیریت راهبردی به امامان جمعه سپرده شده و یک فصل آن مربوط به اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: ائمه جمعه فارس در تکمیل بانک اطلاعات مسائل اقتصادی استان در راستای مدیریت راهبردی ورود کنند و نقش داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید جایگاه ائمه جمعه حفظ شود تا کار شهر جلو برود عنوان کرد: ائمه جمعه در استان هر چند با مسئولان و نماینده‌ها اختلاف نظر دارند اما با نمایندگان و دیگر مسئولان شهری و استانی همراهی کنند چرا که در غیر این صورت کار مردم با مشکل و گره روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت راهبردی بانک اطلاعات ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد

به گزارش خبرنگار همشهری، سید جعفرتشکری هاشمی عضو شرای شهر تهران توصیه و تذکرات مهندس مهدی چمران مبنی بر لزوم همدلی تمام اعضای مدیریت شهری می گوید:«همدلی حتما در یک کار جمعی ضرورت است و اصولا بدون همدلی یک تیم نمی تواند به اهداف کاری خودش دست پیدا کند، اما همدلی باید مبتنی و متکی بر یک ساختار سالم و انجام وظایت تک تک اعضا باشد. اگر قرار باشد که همه مسائل را بخواهیم با موضوع همدلی حل و فصل کنیم به نظر منطقی نیست.»

تشکری ادامه داد:«یکسری وظایف برای هر فردی چه در شهرداری و چه در شورا تعریف شده است که همه باید متعهد به آن وظایف باشند و در بحث تسهیل گری و عمق بخشیدن از موضوع همدلی استفاده کنیم. اگر بخواهیم تمام وظایف و ساختار ها را نادیده بگیریم و بخواهیم صرفا برمبنای همدلی کارها را پیش ببریم، خب این شرایط نمی تواند تداوم و عمق داشته باشد.»

او در پایان افزود:«بنابراین ضمن تاکید بر اینکه در انجام کار جمعی و تیمی باید خمیرمایه ما همدلی باشد، اما تاکید می کنم که اگر دستگاه های مرتبط چه شهرداری و چه شورا به وظایف قانونی خودشان عمل نکنند و و چارچوب های تعریف شده را در ملاحظات خود نیاورند یا رفتاری خارج از مقررات صورت بگیرد، همدلی تنها یک پوشش غیر موثری خواهد شد و خیلی زود این همدلی رنگ می بازد. اما اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کردیم و قواعد کار را رعایت کردیم، در این شرایط همدلی می تواند یک چاشنی اثربخش باشد.»

کد خبر 850225 برچسب‌ها شوراى شهر تهران مهدی چمران شهردارى تهران شهرداری شورای شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود