Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد سالاری با اشاره به برگزاری سلسله جلسات روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی با مدیران سازمان املاک و مستغلات شهرداری برای بررسی وضعیت املاک شهرداری گفت: در اولین جلسه از این سلسله جلسات، مدیران سازمان، گزارشی را از وضعیت املاک شهرداری تهران ارائه دادند و ما بر ضرورت ساماندهی آن ها تاکید کردیم و برای تحقق این مهم، در هر جلسه موضوعات مختلفی از جمله وضعیت واگذاری املاک به بانک شهر، وضعیت واگذاری املاک به نهادها، وضعیت املاک در حوزه تهاترها، وضعیت سامانه املاک و شفافیت در حوزه املاک، وضعیت ثبت اسناد املاک شهرداری، تحقق منابع غیرنقد بودجه، تعیین حدود اختیارات مناطق در حوزه املاک، تفاهم نامه با ثبت اسناد املاک کشور و عملکرد مصوبات شورا، تعیین وضعیت تعهدات شهرداری و رسا تجارت و بنیاد تعاون سپاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه دومین جلسه با موضوع بررسی عملکرد سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص شناسایی و باز پس گیری املاک و اراضی واگذار شده در قالب بند ششم ماده 55 قانون شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: بنابر گزارشات ارائه شده توسط سازمان املاک،‌ کارگروهی به منظور رصد میدانی املاک موضوع بند 6 ماده 55 قانون شهرداری با همکاری معاونت اجتماعی و مناطق 22 گانه شهرداری تهران تشکیل شده که اقدام به بازدید و شناسایی املاک و اراضی واگذار شده کرده اند و اکنون لیست اولیه این املاک تهیه شده است.

سالاری ادامه داد: براساس این گزارش، ایجاد کمیسیون بند 6 ماده 55 متشکل از مدیر کل دفتر شهردار تهران ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاون مالی و اقتصاد شهری، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات از دیگر اقدامات سازمان بوده است که پس از تشکیل 5 جلسه در خصوص بیش از 1400 ملک از املاک تصمیم گیری شده است.

بیشتر بخوانید: انتشار لیست املاک واگذار شده شهرداری تهران در ایستگاه پایانی

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اعلام کرد: کل املاک شناسایی شده در قالب بند 6 در حدود 1904 مورد است که 803 مورد املاک در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری، 153 ملک در اختیار نهادها از جمله نهادهای نظامی، انتظامی و ...، 176 مورد در حال بهره برداری مذهبی در قالب مساجد و حسینیه و ...، 318 مورد دارای انحراف موضوع بند شش ماده 55، 443 مورد املاک در دست بررسی در کمیسیون جهت تعیین تکلیف و11 مورد املاک ستادی شهرداری تهران بوده است.

وی افزود: بیشترین تعداد املاک واگذار شده در قالب بند 6 ماده 55 به ترتیب 167 مورد در منطقه چهار، 146 مورد در منطقه یک، 137 مورد در منطقه دو، 125 مورد در منطقه 15 و 120 مورد در منطقه 12بوده است. همچنین بیشترین تعداد انحراف در قالب بند 6 ماده 55 به ترتیب در منطقه یک(52 مورد)، منطقه هفت (27 مورد)، منطقه چهار(25 مورد) و منطقه ده(25 مورد) بوده است.

سالاری در خصوص تصمیمات این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران،گزارش برآورد ارزش دارایی مجموعه املاک واگذار شده و باز پس گرفته شده را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند و شهرداری لایحه ای پیشنهادی را در راستای اصلاح بند 6 ماده 55 قانون شهرداری به عنوان پیوست ساماندهی املاک به شورا بیاورد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد، سازمان املاک لیست بهره برداران ۴۳۳ ملکی که تحت عنوان املاک در دست بررسی در کمیسیون بند شش ماده 55 و لیست کامل املاک در اختیار بسیج و سپاه را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

سالاری افزود: ارائه راهکارهای تخلیه املاک شناسایی شده توسط سازمان املاک نیز از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 املاک شهرداری شهرداری تهران ویروس کرونا سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران املاک شهرداری مورد در منطقه بند 6 ماده 55 قالب بند واگذار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق