Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@13:22:18 GMT

۱۷۶ بهله پرنده شکاری در استان بوشهر کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۷۲۴۶

۱۷۶ بهله پرنده شکاری در استان بوشهر کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال با دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار و صید ۱۷۶ بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض از آنها کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این شکارچیان متخلف ۲۸ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز و ۴۳۳ عدد ادوات و وسایل شکار بدست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: همچنین در این ارتباط ۱۱۳ قطعه پرنده  و ۲۹ راس شکار غیرمجاز پستانداران از متخلفان کشف شد.

قلی نژاد یادآور شد: با تلاش‌های پیگیرانه یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ۱۶ مورد قبل از اقدام به شکار حفاظت از تنوع زیستی این استان انجام و از شکار غیر مجاز جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در این ارتباط ۲ باند بزرگ قاچاق پرندگان شکاری با همکاری دیگر نهادهای انتظامی و امنیتی در این استان شناسایی و متلاشی شد.

او اطفای حریق در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان بوشهر به وسعت تقریبی یکهزار و ۶۹۰ هکتار از دیگر فعالیت‌های محیط‌بانان این استان در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشف بوشهر پرنده شکاری حفاظت محیط زیست استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس