Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نخستین همایش ملی اربعین با عنوان اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی به صورت حضوری و مجازی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همایش ملی اربعین امروز با عنوان اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی به‌صورت حضوری و مجازی با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه و حوزه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربعین یک پدیده تمدنی است؛ جهان باید آورده‌های تمدن اربعین را درک کند

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در افتتاحیه همایش ملی اربعین اظهار داشت: اربعین یک پدیده تمدنی است؛ جهان باید آورده‌های تمدن اربعین را درک کند.

حبیب‌الله بابایی با بیان اینکه اربعین آورده‌های کلان و بزرگی را برای جهان اسلام دارد که باید در بعدهای مختلف مورد بحث قرار داد، افزود: اربعین فرهنگ زائر و خادمی است و روشن است که یک مراسم مذهبی به تنهایی تمدن درست نمی‌کند، ولی مراسم اربعین می‌تواند آورده‌های بسیاری برای حرکت به سوی تمدن داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه آن‌چه در اربعین و اساساً در نظام فرهنگی مربوط به عاشورا رخ می‌دهد، درد ثمربخش است که به ما معنا و انگیزه می‌دهد، بیان کرد: همان طور که مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام توانست به صورت چشمگیری به یک تحول بسیار بزرگ اجتماعی و پیروزی انقلاب اسلامی مدد رساند، اکنون نیز به نظر می‌رسد اربعین دارای ظرفیتهای بسیار بزرگ و قدرناشناخته‌ای برای تحولات بزرگ در سطح منطقه و امت اسلامی است.

با کاروان حسینی تا اربعین| چرا از نور امام حسین(ع) بهره نمی‌‏بریم؟روزشمار اربعین| "چشماتُ ببند خیال کن الان کربلایی"مراسم روز اربعین در 15 بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های تمدن‌ها علمی بودن آن‌ها است و همچنین مسئله نظم در تمدن بسیار مهم بوده و یک معیار است که می‌توان با همین معیار آن تمدن را محک زد.

اربعین تکمیل کننده حرکت حسینی است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری کشور در  نیز در این همایش افزود: اربعین تکمیل کننده حرکت حسینی است و اگر  در این دنیا هم که همه چیز معطوف به پول و ثروت است جریان اربعین به راه افتاده است.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: امام حسین (ع) در تبین انسان شناسانه بعنوان الگو برای تمام مذاهب است و در تبیین مذهب شناسانه نیز باتوجه به مقام ولایت ایشان به ارزش وجودی پی ببریم، ایشان  بعنوان هادی بشریت شناخته می‌شود اما مثل یک استاد محدود به کلاس نیست و می‌تواند کل بشریت را به حرکت درآورد.

در این مراسم همچنین رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: همایش ملی اربعین حسینی یک همایش بزرگ معنوی و پر از خیر و برکت است و با هماهنگی‌های انجام گرفته سال آینده این همایش به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حبیبی افزود: شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی pr_uma@ نیز برای علاقه‌مندان شرکت در این مراسم به صورت مجازی در نظر گرفته شده که از متولیان اجرایی و برگزارکنندگان این مراسم انتظار می‌رود نهایت سعی و تلاش خود را برای برگزاری این مراسم به شکل شایسته انجام دهند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در این همایش متن پیام آیت‌الله نوری همدانی را قرائت کرد و افزود: این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) ثبت شده و ارزش و اهمیت فراوانی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد،

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همایش ملی اربعین دانشگاه محقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی