Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست، نشست خبری ویژه این روز با حضور رمضانعلی سبحانی فر، مدیر عامل این شرکت در ساختمان مرکزی شرکت ملی پست برگزار شد.

سبحانی فر در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و تشکر از همکاران فعال در بخش خدمات رسانی اعلام کرد: پست کشور ما از کشورهای بزرگ دنیا عقب‌تر است که این موضوع دلایل خاصی دارد؛ از جمله می‌توان به فرهنگ‌سازی نامناسب، پراکندگی و عدم هماهنگی بخش‌های مختلف شرکت پست با یکدیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از طرفی بسته‌های ارسال شده از طرف شرکت پست در پایانه‌های اتوبوسرانی، قطارها و بخش هواپیمایی اصلا منسجم نیست و ارسال مرسولات از این طریق به صورت پرکنده انجام می‌شود. به طور کلی ارسال همه مرسولات پستی نباید توسط شرکت پست انجام شود، بلکه باید زیر نظر شرکت پست باشد.

مدیر عامل این شرکت در بخشی از صحبت‌های خود گفت: برای توسعه و پیشرفت پست ایران، لازم است زیرساخت‌های مربوطه مهیا شود اما با شرایط کنونی کشور این زیرساخت‌ها به راحتی آماده نخواهد شد.

در گذشته قبوض را شرکت پست انتقال می‌داد که تعداد آن‌ها به ۱۰۰ میلیون قبض می‌رسید، اما با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر این بحث از شرکت پست به صورت مجازی انجام می‌شود. همچنین مرسولات به وسیله وانت یا کامیون جا به جا می‌شد اما چند سالی است که به وسیله قطار جا به جا می‌شود.  گفتنی است که صرفا چند واگن از قطارها به شرکت پست تعلق دارند که آن‌ها هم اجاره‌ای هستند، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا شرکت پست یک قطار اختصاصی دارد.

در مسیرهای پرتردد مانند تهران مشهد، مشکلات زیادی پیش روی پست وجود دارد که فعالیت در این حوزه را بسیار سخت کرده است، گاهی اوقات پلیس در ارسال مرسوله‌‌ها دخالت و بدون هماهنگی بسته‌ها را باز می‌کند. در همین راستا شرکت ملی پست قصد دارد با ادارات و مراجع همکاری کند تا از این طریق بتواند هواپیمای اختصاصی خود را داشته باشد.

در بخش امنیت بسته‌های ارسالی از طرف مردم نیز باید گفت برای حفظ سلامت بسته‌های شکستنی کاربران از باکس‌های فلزی استفاده می‌شود که آسیب رسیدن به مرسوله را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این شرکت پست هموراه تلاش می‌کند بسته‌ها در مبدا بسته بندی شود و تا زمان رسیدن به مقصد از باز شدن آن جلوگیری کند."

رمضانعلی سبحانی فر در انتهای نشست خبری به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

در دوران شیوع  کرونا مرسولات به برخی از مناطق و استانها ارسال نمی‌شود؛ آیا مرسوله مشکل دارد یا آن منطقه محدودیت دارد؟

 ما ارسال مرسوله به هیچ جا را محدود نکردیم غیر از بندرعباس که وضعیت آن قرمز بود و در یک دوره تمام مغازه ها بسته بودند و ما نیز برای مدتی ارسالی به این منطقه نداشتیم.

 برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بسته های ارسالی با توجه به تشدید ویروس و شرایط قرمز مناطق، تدابیرتان چیست؟

سعی می‌شود در مناطقی که وضعیت قرمز است تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. علاوه بر این بارهایی که از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شود نیز قبل از ورود به گیت تمام مراحل بهداشتی را طی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز جهانی پست نشست خبری شرکت پست بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که الگو شهریه مدارس بر اساس قانون  باید در شورای نظارت مرکزی تعیین می‌شد؛ گفت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی تعیین و به استان‌ها ارسال شده است.

وی  با بیان این که تعیین شهریه مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده، افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می‌یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

او ادامه داد: اواخر اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی استانی ابلاغ می‌شود و در صورت اعتراض مدارس ما پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: براساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی، دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، فوق برنامه‌ها، تورم و آمایش منطقه به ازای هر مدرسه افراد عضو کارگروه شهریه هر منطقه که شامل رئیس منطقه، معاونین تخصصی، نمایندگان موسسان مراکز و مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدیر مشارکت‌های منطقه و استان براساس الگو ارسال شده‌ مبلغی را به عنوان شهریه انتخاب کرده و به مراکز  ارسال می‌شود.

محمود زاده ادامه داد: پس از ارسال و تایید شهریه، مبلغ مورد نظر در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود. بر این اساس ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

او با بیان این که به مدارسی که کف شهریه را دارند کمک می‌شود تا مشکلی نداشته باشند؛ تصریح کرد: شهریه برخی از مناطق مناسب نیست. بر این اساس، ما توازن و متناسب سازی شهریه میان سقف و کف را دنبال کرده و شهریه بالای مدارس را نیز دنبال می‌کنیم.

محمود زاده با بیان این که مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند؛ اظهار کرد: این مدارس در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین شهریه دریافت می‌کنند و برای دروس اصلی( کتب درسی) هیچ شهریه‌ای از اولیا گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت علاقه و به صورت اختیاری می‌‌توانند در کلاس فوق برنامه درسی شرکت کنند. شهریه کلاس‌های فوق‌ برنامه مدارس هیئت امنایی براساس بخشنامه ثبت‌نام در کمیته‌ها تعیین ‌می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی