Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:32:09 GMT

پیش بینی برداشت ۳۷۰ تُن زیتون در جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۸۰۴۷

پیش بینی برداشت ۳۷۰ تُن زیتون در جنوب استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان گفت: پیش بینی می شود از ۲هزارهکتار باغات زیتون بیش از ۳۷۰ تُن محصول برداشت شود.

"منصور شریف" در گفت‌وگو با ایسنا از  ۲۱۰۰ هکتار سطح زیر  کشت باغات زیتون در جنوب کرمان خبرداد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت زیتون حدود  ۴۱۰ هکتار نابارور و ۱۷۱۰ هکتار بارور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف با بیان این مطلب که برداشت زیتون از اوایل شهریورماه به صورت کنسروی آغاز و تا اواخر آذر ماه با برداشت زیتون روغنی به پایان می رسد، اظهار کرد: از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط ۲۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان  جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان از کاهش ۸۰ درصدی میزان برداشت زیتون نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: با توجه به اینکه زیتون درختی سال آور است پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته میزان تولید محصول ۸۰ درصد کاهش داشته باشد.

شریف میزان برداشت زیتون را ۳۷۰ تُن اعلام کرد و افزود: از ۱۷۱۰ هکتار باغات   بارور حدود ۳۷۰ تن محصول برداشت  می شود که از این مقدار حدود ۱۵۰ تُن جهت تهیه کنسرو به واحدهای  فرآوری  در شهرستان جیرفت و خارج از استان منتقل می شود.

وی با این توضیح که  از حدود ۲۲۰ تن زیتون، ۳۹ تُن روغن تولید می شود گفت: در مرحله رسیدگی کامل (سیاه شدن میوه) ۲۲۰ تُن زیتون  به منظور استحصال روغن برداشت و در گارگاه‌های روغن فعال کشی در شهرستان جیرفت به فروش می رسد که از این مقدار حدود ۳۹ تُن روغن استحصال خواهد شد.

شریف بخش جبالبارز شمالی از توابع شهرستان جیرفت را با ۸۰ درصد تولید، قطب زیتون منطقه عنوان کرد و افزود:۸۰ در صد زیتون در شهرستان جیرفت به ویژه بخش جبالبارز شمالی تولید و برداشت می شود که قطب تولید زیتون منطقه  محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها کرمان شهرستان جیرفت برداشت زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد