Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، امروز در مراسمی با حضور سعید اوحدی حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حق‌شناس استاندار گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خصوصا خانواده معزز شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، ترور، حادثه منا و خدمت در سیل گلستان تفاهم‌نامه تامین یک‌هزار مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای یک‌هزار نفر از جامعه خانواده معظم شهداء و ایثارگران در استان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان در آیین امضای این تفاهم‌نامه خواهان کمک معیشتی به ۷۰۰ جانباز زیر ۲۵ درصد استان که فاقد شغل هستند و از وضعیت مالی نامناسبی برخوردار هستند، شد.

هادی حق‌شناس گفت: شهدای خدمت استان در شرایط سختی به دلیل حس نوع‌دوستی به کمک هم میهنان خود پرداختند و امروز وظیفه ما حمایت از خانواده‌های آنان است.

وی ادامه داد: ۹۳ درصد گلزارهای شهدا در گلستان ساماندهی شده و امیدواریم با همکاری بنیاد شهید ساماندهی گلزار شهدا در گلستان تکمیل شود.

استاندار گلستان انتشار کتاب شهدای استان را اقدامی ماندگار دانست که می‌تواند از طریق همکاری بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار صورت پذیرد.

همچنین در آیین امضا تفاهم‌نامه مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری استان، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنده خاطرات زیادی از استان گلستان خصوصاً در زمان حادثه منا و شهادت مظلومانه ۴۹ شهید این استان دارم که نشان از مظلومیت، متانت، صبوری و بصیرت مردم این استان دارد.

سعید اوحدی گفت: بی‌تردید کشور به برکت همبستگی و بصیرت موجود در کشور از گردنه سخت فعلی که جنگ تمام عیار اقتصادی ظالمانه است عبور خواهد کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارتقا اخلاق و بصیرت به مثابه شهداست و اعتبار بنیاد شهید در خدمت به خانواده شهدا، پدران و مادران شهید و فرزندان شهداست.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: از زمان تصدی هر هفته در یک استان حاضر شدم و سفر به گلستان چهاردهمین سفر ماست که تلاش داریم با ایجاد یک‌هزار شغل در این استان و تامین زمین برای یک‌هزار واحد مسکونی در گلستان قدری از دغدغه‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران را بکاهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: باید با همکاری نمایندگان مجلس چند حکم ارزشمند در خصوص اشتغال جامعه ایثارگری در احکام برنامه هفتم توسعه گنجانده شود تا اشتغال در زمینه بکارگیری فرزندان جامعه ایثارگری شتاب بگیرد.

همچنین در این مراسم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران استان پرداختند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید گلستان مجلس شورای اسلامی مسکن سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران معاون رئیس جمهور هادی حق شناس تفاهمنامه هزار شغل و هزار مسکن جامعه ایثارگری بنیاد شهید تفاهم نامه یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور طی امسال برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

رحمتی افزود: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی زنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است و در این راستا تفاهنامه‌ای در حضور وزیر محترم کشور مابین استان آذربایجان شرقی و کشور سوریه در سه محور اساسی به امضا رسید.

رحمتی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهمنامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳