Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، امیر قاتلی که حکم اعدامش صادر شده بود در آستانه فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اعلام رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

بعدازظهر امروز امیر به همراه بستگانش و اولیای دم مرحوم میثم میرزایی با حضور در ساختمان شورای شهر چهاردانگه ،ضمن تقدیر از خانواده مقتول از تلاش‌های همه کسانی که در راستای جلب رضایت از بازماندگان مقتول به وی کمک و مساعدت کردند، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شب نیمه شعبان سال ۹۰ در یکی از کوچه‌های شهر گلستان شهرستان بهارستان که جشن میلاد حضرت قائم(عج) برگزار بود، دو جوان ۱۹ ساله‌ای که با یکدیگر سابقه دوستی چندین ساله داشتند بر سر یک گوشی تلفن همراه ارزان قیمت با یکدیگر به مشاجره پرداختند که در نهایت با افزایش درگیری ،امیر با ضربات متعدد چاقو دوست خود میثم را زخمی و از صحنه درگیری متواری می‌شود.

مجروح این حادثه قبل از رسیدن به مرکز درمانی به علت خونریزی شدید، جان خود را از دست می‌دهد.

با اعلام شکایت خانواده مقتول، قاتل شناسایی و دستگیر می‌شود که پس از طی مراحل قضایی حکم قصاص و اعدام وی صادر و پس از تأیید دیوان عالی کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

با توجه به اینکه این دو نفر با یکدیگر دوست بودند، خانواده قاتل، بستگان و دوستانش با مراجعه به اولیای دم خواستار جلب رضایت و بخشش آن‌ها از اجرای حکم اعدام می‌شوند.

در طی ۹ سال که از ماجرای قتل می‌گذشت افراد و گروه‌های مختلفی برای جلب رضایت از اولیای دم پادرمیانی و تلاش می‌کنند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

با شروع ویروس کرونا پدر مقتول در اوایل فروردین ماه جاری با گرفتار شدن به بیماری کووید ۱۹ چند روزی در بیمارستان بستری و حتی به حالت کما رفته بود؛ اعضای خانواده هم برای شفا یافتن پدرشان نذر می‌کنند تا اگر حال پدرشان خوب شود در اجرای حکم اعدام قاتل برادرشان تجدید نظر کنند که به لطف پروردگار این پدر پس از چند روز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می‌شود.

حمزه خوارزمشاهی از اعضای شورای شهر اسلامشهر اسلامی شهر چهاردانگه و رئیس شورای حل اختلاف شعبه یک دادگاه چهاردانگه با همراهی علی حسنی از اعضای شورای شهر گلستان و احمد بهزادی از بستگان خانواده قاتل، با میانجیگری و تشکیل جلسات مکرر طی این ۹ سال سرانجام موفق شدند در آستانه فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رضایت آزادی امیر رضایی را از پرویز میرزایی پدر مرحوم میثم میرزایی بگیرند.

امروز امیر میرزایی پس از تحمل ۹ سال حبس و زندانی بدون مرخصی و بدون پرداخت وجهی به عنوان دیه، اما با دنیایی از ندامت و پشیمانی از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

تلاش‌های بی‌دریغ ۹ ساله رئیس شورای حل اختلاف شعبه یک دادگاه چهاردانگه به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهرهای گلستان و چهاردانگه، رئیس دادگاه بخش چهاردانگه و فرماندهی سپاه ناحیه امام جعفر صادق(ع) چهار دانگه و همراهی جمعی از شهروندان باعث شد تا یک جوان ۲۷ ساله که در اثر غرور جوانی و تصمیم عجولانه دوست و رفیق چند ساله خود را بر سر اختلاف بیهوده به خاطر یک گوشی تلفن همراه به قتل رسانده بود و ۹ سال انتظار قصاص داشت را از چوبه اعدام و طناب دار نجات دهند و به کانون گرم خانواده بازگردانند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: قاتل قتل اعدام اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  فرمانده انتظامی شادگان گفت: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ سید قاسم موسوی افزود:  کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

وی  با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟