Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:08:28 GMT

این سه روستای استان سمنان بیکار ندارند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۷۲۴۴

این سه روستای استان سمنان بیکار ندارند

ایسنا/سمنان معاون عمرانی استاندار سمنان از وجود سه روستای بدون بیکار در این استان خبر داد و گفت: محمدآباد،‌ جوادنه و دهملا، سه روستای بدون بیکار در استان سمنان هستند.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان، ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: هر سه روستای بدون بیکار استان در شرق استان و در شهرستان‌های میایی و شاهرود، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت روستاها در آبادانی کشور خاطرنشان کرد: توسعه و ‌پیشرفت کشور، در گرو آبادانی، توجه و رسیدگی و پویایی روستاها و فرآهم‌ نمودن زیرساخت های مناسب اشتغال و سکونت است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه روز روستا روزی است که فرهنگ غنی، تلاش، کوشش و نقش روستاییان در تمامی ابعاد جامعه را یادآور می شود، گفت: روستاها در خط مقدم‌ انجام خدمات عمرانی و توسعه‌ای هستند و در تمامی‌ ابعاد جامعه نقش انکار ناپذیری دارند و به همین واسطه هسته و مرکز اصلی توجه ‌ما باید به توسعه روستاها ‌باشد و درنهایت با تحقق این‌ مهم به شهرهای آباد و پویا دست ‌می یابیم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۵۵ دهیاری فعال، ۲۴۶ دهیار اعم ‌از ۲۷ زن و ۲۱۹ مرد با جمعیت تحت پوشش ۱۲۳ هزار نفر در قالب ۴۱ هزار خانوار وجود دارند، گفت:در استان‌ سمنان توجه ویژه ای با دستور استاندار محترم توجه نسبت به روستاها و انجام خدمات موثر در این حوزه در دستور کارقرار گرفته است و امروز ۱۰۰ درصد روستاهای ما از پوشش شبکه های خدمات تلفن ‌همراه و ۸۰ درصد از نعمت ‌گازبرخورار هستند که تلاش داریم تا این‌ میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

فخری با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان در روستاها مستقر هستند، افزود: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده، سه روستای محمد آباد،‌ جوادنه و دهملا در میایی و شاهرود، سه روستای بدون بیکار ما هستند و تلاش داریم تا با فراهم ‌نمودن زیرساخت‌ها، این‌ مهم را به بیشتر روستاهای استان تسری بخشیم و شاهد توسعه هرچه بیشتر اشتغال در بخش روستایی استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و فرآهم‌ بودن بستر زندگی مناسب در روستاها، شاهد مهاجرت‌ معکوس به روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، خدمات مطلوبی در حال ارائه است و به همین واسطه صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی استان در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: ۳۴ دهیاری تمام وقت و ۲۲۱ دهیاری پاره وقت با ۲۰۸ نفر نیروی انسانی، در سطح روستاهای استان به خدمت رسانی به روستائیان شریف و عزیز مشغول هستند.

وی همچنین عنوان کرد: ۳۰۸ روستای دارای دهیاری در استان، دارای شورای اسلامی هستند و ۹۰۸ نفر از منتخبین روستائیان نسبت به امر خدمت رسانی مطلوب و پیشبرد امور مشغول هستند.

معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: معظل حاشیه نشینی در اطراف شهرها، نتیجه توجه نکردن به مباحث و مسائل توسعه روستاها و فرآهم‌نکردن زمینه های اولیه زندگی در این‌مناطق است و قطعا و یقینا توسعه روستا و فرآهم‌نمودن زمینه اشتغال، به از بین رفتن حاشیه نشینی و زیباسازی و توسعه شهرها می انجامد و در همین راستا از ۲۵ مهرماه سال جاری، پرداخت وام قرض الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها، انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی روستای بدون بیکار استان سمنان شاهرود میامی سه روستای بدون بیکار استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه نساجی و پوشاک از اولویت‌های اصلی توسعه استان یزد در سند یزد نوین است، گفت: یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، مهران فاطمی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک در استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که استان یزد در حوزه نساجی دارد اظهار داشت: لازم است که نسبت به معرفی و استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش بالاتری انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در استان یزد به دنبال آن هستیم، پیاده سازی صنعت به معنای واقعی است خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری توسعه صنعت نساجی و پوشاک استان یزد به همراه تبدیل این استان به قطب تولید ماشین آلات صنعت نساجی است تا به این طریق بتوانیم در حوزه نساجی به بالاترین جایگاه ممکن برسیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه این اقدام در حوزه صنعت کاشی و سرامیک رخ داده تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خط تولید کاشی و سرامیک در استان یزد تولید می‌شود و باید این اقدام را در حوزه صنعت نساجی هم به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم.

استاندار یزد توسعه استان یزد را بر اساس سند تحولی یزد نوین دانست و افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی استان یزد در سند یزد نوین، صنعت نساجی و پوشاک است و در تلاشیم که بتوانیم این موضوع مهم را محقق کنیم.

وی به سابقه تاریخی یزد در حوزه هنر صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: حوزه نساجی و پوشاک؛ یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی یزد و سند یزدنوین بوده و مسائل مربوط به آن‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 به نام «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: بخش نساجی و پوشاک از بهترین بخش‌هایی است که با جلب مشارکت مردم، می‌توان در آن جهش ایجاد کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مجموعه مدیریتی استان به حوزه نساجی و پوشاک، تصریح کرد: در راستای رونق فعالیت‌های این حوزه، ضمن ارائه تسهیلات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل موجود به ویژه در حوزه صادرات انجام می‌شود.

استاندار یزد در ادامه یکی از رویکردهای مورد پیگیری در استان را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی» است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در همین راستا خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هدف‌گذاری مذکور، حمایت‌های لازم از شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

استاندار یزد در پایان عنوان کرد: امید است در پرتو اقدامات مورد پیگیری، استان یزد در حوزه صنعت نساجی، به روزهای اوج خود بازگردد و روز به روز گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم