Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان مهرواره سراسری شعر وحدت با هدف تکریم شخصیت آسمان و حدت آفرین حضرت محمد (ص) منتشر شد و حوزه هنری کردستان از شاعران این استان درخواست کرد که در این جشنواره حضور پررنگی داشته باشند.

مهرواره شعر وحدت با موضوعات قرآن، پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، تمدن نوین اسلامی، پیامبر و آزادی اندیشه، مقابله با استکبار و جریان‌های تکفیری، حاج قاسم شهید قدس، شهدای وحدت، فلسطین، ایران همدل آبان ماه ۹۹ همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش شعر و ادب، بیان کرد: کردستان بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سرزمین فرهنگ و هنر است و خوشبختانه در تمامی بخش‌های هنری استعدادهای بی نظیری را در اختیار دارد.

امین مرادی گفت: در بخش شعر به ویژه در شعر معاصر هنرمندان برجسته و صاحب عنوان در استان کردستان فعالیت می‌کنند و چاپ و عرضه آثار آنها و کسب موفقیت در رویدادهای ملی نشان دهنده وجود این چهره‌های برجسته ادبی در کردستان است.

وی ضمن دعوت از شاعران کردستانی برای حضور در این رویداد فرهنگی، عنوان کرد: کردستانی‌ها عشق و ارادتی ویژه به پیامبر اسلام (ص) دارند و این مهم را می‌توان در شعر شاعران و آثار ادبی و هنری هنرمندان این دیار به خوبی مشاهده کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان بر حضور پررنگ شاعران کردستان در مهرواره شعر وحدت با محوریت پیامبر اسلام، یادآور شد: حضور در این گونه رویدادهای فرهنگی و هنری بهترین فرصت برای نمایش وحدت و همدلی در کشور است و از گذشته‌های بسیار دور تاکنون هنرمندان طلایه داران این وحدت و همدلی بوده‌اند.

وی ضمن اشاره به فراخوان منتشر شده و زمان برای ارسال آثار به این مهرواره، عنوان کرد: بر اساس این فراخوان، این مهرواره در ۴ بخش شعر سنتی (قالب‌های کهن)، شعر نو (سپید و نیمایی)، زبان‌های بومی ایران و کودک و نوجوان برگزار می‌گردد و علاقمندان می‌توانند در تمامی این بخش‌ها و موضوعات اعلام شده به زبان‌های مختلف آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

مرادی با بیان اینکه برای حضور در این مهرواره محدودیت سنی وجود ندارد، گفت: متقاضیان برای شرکت در این دوره از مهرواره باید به سایت artfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده باید با اندازه قلم ۱۴ با فونت Bnazanin در سامانه اعلام شده بارگذاری شوند، یادآور شد: شرکت کنندگان می‌توانند در تمامی بخش‌های اعلام شده شرکت کنند و هر شرکت کننده در هر بخش حداکثر می‌تواند ۵ اثر را بارگذاری کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص جوایز این مهرواره، گفت: در هر بخش به پنج نفر برگزیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال اهدا می‌شود و در صورتی که شاعران و هنرمندان استان کردستان در این مهرواره حائز رتبه شوند از طرف حوزه هنری استان کردستان نیز مبلغی به عنوان هدیه به برگزیده استان اهدا می‌شود.

مرادی آخرین مهلت ارسال آثار را اول آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: دبیرخانه این مهرواره به شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ -۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات علاقمندان است.

کد خبر 5042600

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان امین مرادی هفته وحدت ویروس کرونا شیراز اربعین 99 چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا استان کردستان حوزه هنری شعر وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر