Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - فاز نخست طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک که شامل راه‌اندازی تلمبه‌خانه‌های شماره 2 و 4، ایستگاه‌های 1 و 2 دریافت و ارسال توپک و همچنین ترمینال پایانی است، ‌تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده، مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک درباره راه‌اندازی فاز نخست این طرح گفت: آزمون‌های پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تلمبه‌خانه‌های شماره 2، 4 و ایستگاه‌های 1، ‌2 و ترمینال پایانی از اواخر آذر آغاز می‌شود و تا اواسط بهمن‌ماه پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از راه‌اندازی فاز نخست را انتقال 350 هزار بشکه نفت خام اعلام کرد و افزود: تاکنون این فاز حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی مطابق برنامه همچنان در حال انجام است.
مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک اظهار کرد: راه‌اندازی بخش‌هایی از تلمبه‌خانه‌های 1، 3 و 5 نیز در دستور کار قرار گرفته است و با راهکارهای پیشنهادی، اصلاحی و پیگیری‌های مستمر، بهره‌برداری از این بخش‌ها نیز به‌زودی محقق می‌شود.
جعفرزاده با اشاره به اینکه برای نخستین‌ بار است که در سطح خاورمیانه شیرهای دروازه‌ای 42 اینچ از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید می‌شود، ‌گفت: 25 عدد شیرهای دروازه‌ای 42 اینچ مورد نیاز این طرح که حتی مواد اولیه آنها نیز از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، تا آبان‌ماه امسال به طرح تحویل داده می‌شود.
وی افزود: 959 کیلومتر مسیرسازی از گستره هزار کیلومتری پایان یافته و 660 کیلومتر کانال حفاری شده و با توجه به جوشکاری 500 کیلومتر از این طرح، دیگر فعالیت‌ها نیز با رعایت اولویت اجرایی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راه اندازی فاز نخست خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال