Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه های رادیو تهران در اربعین حسینی اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری  شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، با تدارک ویژه برنامه های «با کاروان اربعین»، «منزل به منزل تا زیارت» و «کاروان عشق می رسد» رادیو تهران عزادار اربعین حسینی می شود.

پویش قرائت زیارت اربعین

ویژه برنامه «با کاروان اربعین» با پخش زنده زیارت اربعین، پخش اذان و نماز از حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ روی آنتن می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از برنامه مروری بر سروده های شاعران معاصر از اربعین خواهد شد، به ویژه آثاری که در سال های گذشته و سال جاری در حسرت جاماندن از پیاده روی اربعین سروده شده اند.

«خاطره های اربعین» خاطره های مخاطبان از حضور در راهپیمای اربعین در سال های گذشته است. «چهل منزل» از دیگر آیتم های این برنامه است که به مرور مهم ترین اتفاقات در فاصله زمانی میان عاشورا تا اربعین اختصاص یافته است که از آن جمله می توان به مجلس ابن زیاد، ماجرای صومعه و راهب مسیحی، مجلس یزید، خطبه خوانی امام سجاد (ع) در مسجد دمشق و بازگشت کاروان اسیران به کربلا اشاره کرد.

از دیگر بخش های ویژه برنامه «با کاروان اربعین» مروری بر ویژگی های عدد چهل و جایگاهش در عرفان و  ادبیات، احادیث، قرآن و ریاضیات است، همچنین گزارشی از خدمات امسال موکب های اربعین در رزمایش همدلی و کمک مومنانه و خدماتشان در سال های قبل در سیل ها و زلزله ها ارائه خواهد شد. ارتباط با کربلای معلی، سوریه، مشهد، قم و گفتگو با خانواده های مدافعان حرم و خانواده سردار سلیمانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

«با کاروان اربعین» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که به تهیه کنندگی ساناز باقری و گویندگی فاطمه نصرآبادی روی آنتن رادیو تهران می رود.

«موسیقی مرثیه»

برنامه «تالار وحدت» از رادیو تهران به همه ژانرهای موسیقی توجه دارد، این برنامه در ایام اربعین ساعت ۲۳ با موسیقی مناسب عزاداری و مضمون اربعین حسینی پخش خواهد شد. این برنامه درباره موسیقی دستگاهی، موسیقی ملل، موسیقی مرثیه، اقوام ایرانی و موسیقی فیلم و سریال هایی است که درباره اربعین سالار و سرور شهیدان ساخته شده اند.

«منزل به منزل تا زیارت»

گروه تامین و تولید شبکه با برنامه «منزل به منزل تا زیارت» ساعت ۱۶:۳۰ به شرح زیارت جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین و روایات مربوط به جابر می پردازد.

«کاروان عشق می رسد»

«کاروان عشق می رسد» از دیگر برنامه های اربعین حسینی رادیو تهران است که در حال و هوای اربعین حسینی به انتقال حس و حال و هوای موکب های نجف تا کربلا اختصاص یافته است.

همچنین «به هوای حرم» خاطرات دختری است که به تازگی محجبه شده و ارادت قلبی زیادی به امام حسین (ع) پیدا کرده است و برای پیاده روی اربعین لحظه شماری و دلتنگی می کند، این ویژه برنامه امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۷ روی آنتن می رود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرند. رادیو تهران در محدوده استان تهران از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز قابل شنیدن است.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویژه برنامه های اربعین حسینی رادیو تهران اعلام کاروان اربعین اربعین حسینی ویژه برنامه رادیو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»