Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:10:55 GMT

کرونا جان ۳۹۰ نفر را در استان سمنان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۲۸۶۸

کرونا جان ۳۹۰ نفر را در استان سمنان گرفت

به گزارش ایرنا، براساس گزارش‌ها ۲۸۱ فوتی از مجموع ۳۹۰ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا مربوط مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و ۱۰۹ نفر مربوط به مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گفت: سیر ابتلای مردم به ویروس کرونا طی چند روز گذشته در مناطق تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوید دانایی روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: با اتخاذ رویکردهای جدید ، روند بیماریابی در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تشدید می شود.
وی با بیان اینکه روند گردش کرونا در استان سمنان شدت یافته است و شاهد هفته‌های بدی از حیث ابتلا و یا بستری اقشار مردم استان به کرونا خواهیم بود، افزود: تاکنون براساس آمار ۲۸۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در مناطق مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: نمونه گیری از مراکزی که تجمع در آن مناطق قابل توجه است، افزایش می یابد و در هفته های آینده به احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلا به کرونا در استان سمنان خواهیم بود.
دانایی اظهار داشت: از هم اکنون در صورت افزایش ابتلای اقشار مردم به کرونا، برای راه اندازی تخت های جدید بیمارستانی تدابیری اندیشیده شده است‌.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان بیان کرد: باید جلوی برگزاری هر گونه مراسم و گردهمایی که بدون دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود را گرفت.

وی اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و گزارش هایی وجود دارد که باوجود بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکیدهای ستاد ملی مقابله با کرونا، آیین‌های سوگواری به صورت رسمی و غیررسمی بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از نقاط استان سمنان در حال برگزاری است.
دانایی خاطرنشان کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که با مجوز پزشک، ابتلا به کرونا شان تایید یا مشکوک به کرونا هستند، باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و از حضور در ادارات منع شوند و مدیران برای مجوز مرخصی استعلاجی این کارکنان دولت اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: تدوام رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باجدیت تمام از سوی اقشار مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس دنبال شود.
شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، مهدیشهر سرخه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود نیز در این نشست گفت: تقریبا هشت هزار نفر از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کردند.
رضا چمن ابراز داشت: بیش از یک هزار و ۹۶۰ نفر از مجموع هشت هزار بیمار مشکوک به کرونا در بخش های اختصاصی کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.
وی ادامه داد: ۳۰ درصد از بستری شدگان به دلیل ابتلا و یا احتمال ابتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) از خدمات آی سی یو استفاده کردند.
وی اضافه کرد: تعداد مثبت قطعی ابتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم‌ پزشکی شاهرود یک هزار و ۹۳۰ نفر است که از این تعداد ۱۰۹ نفر جان باختند.
چمن اظهار داشت: اکنون ۹۰ نفر در بخش های اختصاصی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.
وی خاطرنشان کرد: فرایند نصب دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام حسین(ع)درحال انجام است و برای بیمارستان بهار هم در هفته آینده نهایی می شود.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: در ماه های گذشته ۱۷ تخت آی سی یو به تخت های موجود بیمارستان های شاهرود اضافه شد که با پیگیری های انجام شده ۱۴ تخت آی سی یو دیگر هم به ظرفیت خدمات رسانی بیمارستان امام حسین(ع) اضافه می شود.
وی یادآور شد: براساس پژوهش میدانی انجام شده از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود، ۷۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی برای جلوگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده می کنند که اگر چه در مقایسه با بررسی‌های صورت گرفته در دیگر مناطق کشور این شاخص نسبتا خوب است ولی انتظار داریم که مشابه برخی کشورهای اروپایی به بالای ۹۰ درصد برسد.
وی اضافه کرد: ازدحام، تجمع و تراکم جمعیت در مجالس، محافل و آیین های مختلف بطور مشخص در افزایش آمار ابتلا به کرونا در جامعه تاثیر قابل توجهی داشته است.
چمن تصریح کرد: ۳۵۶ بازدید از مدارس شاهرود و میامی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد که نتایج ارزیابی ها نشان می دهد که ۹۶ درصد از دانش‌آموزان برای مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده می کنند و در ۹۰ درصد مدارس دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود و در ۹۶ درصد مدارس دسترسی مناسب به آب و مایع دستشویی فراهم است.
به گفته وی براساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۱ درصد از کلاس‌های مدارس در مناطق روستایی شرق استان به صورت حضوری و در مناطق شهری این آمار ۵۱ درصد است که لازم است برای کاهش تراکم و ازدحام خصوصا در مناطق شهری باز هم درصد کلاس های حضوری بیش از این کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: دورکاری کارکنان ادارات که دارای بیمارهایی خاص هستند و پر خطر محسوب می شوند در دستور کار قرار گیرد و برای خدمت رسانی به مردم در دستگاه های خدماتی همچون شهرداری ها از رویه های اینترنتی و الکترونیکی نوبت دهی استفاده شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان شاهرود ویروس کرونا سمنان شاهرود اخبار کنکور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دستورالعمل های بهداشتی مدیریت دانشگاه علوم بیمارستان امام حسین ابتلا به کرونا ویروس کرونا استان سمنان مناطق تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد