Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال پس از گذشت 15 سال از تشکیل شورا، توسط ریاست محترم قوه قضاییه و در راستای حفظ حقوق عامه و برخورد قانونی با متحلفین تدوین و در شهریور ماه سال جاری بمنظور اجراء، ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، اعضاء جدید که حضور آنها ضرورت داشت به عضویت این شورا درآمده و کمیسیون های کارشناسی پیش بینی شده است.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: امروز نیاز کشور به تعامل و همفکری در بسیاری از حوزه ها احساس می شود و در خصوص صیانت از بیت المال و اموال عمومی، قطعاً با تلاش و فعالیت صرفاً چند دستگاه و نهاد محدود، به نتایج مطلوب دست نخواهیم و در این راستا، باید اشخاص حقیقی و حقوقی ایفای نقش کنند.

قاسمی اذعان داشت: نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با ریاست، رییس محترم قوه قضاییه برگزار می شود و این نشان از حساسیت و اهمیت این موضوع دارد و در استان ها هم شورای متناظر به ریاست، رییس کل دادگستری استان و دبیری، دادستان مرکز استان تشکیل می گردد.

این مقام قضایی استان همچنین تصریح کرد: احیاء حقوق عامه، مبارزه با فساد، حمایت از تولید، حفظ کرامت افراد و رعایت حقوق شهروندی از رویکردهای تحول محور دوره جدید قوه قضاییه است و تمامی دستگاه ها و نهادها نیز لازم است، به فرآخور ماموریت های خود، در راستای تحقق این برنامه ها فعالیت کنند و دستگاه قضایی در این حوزه مطالبه گری خواهد کرد.

دادستان مرکز استان به آتش سوزی های اخیر در منابع طبیعی منطقه الموت اشاره و گفت: متاسفانه شاهد آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان هستیم و این موضوع بسیار نگران کننده است و می بایست علل و عوامل آنها که بیشتر نیز منشاء انسانی دارد، شناسایی شده و اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه و اجرایی تبیین شود، تا شاهد آتش سوزی در استان نباشیم و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

محمد قاسمی تاکید کرد: این آتش سوزی ها در مراتع و منابع طبیعی خسارت های جبران ناپذیری را وارد می آورد و تمامی دستگاه ها در صورت بروز اینگونه حوادث، مکلف به یاری دستگاه های متولی هستند و باید با بسیج امکانات، مانع از گسترش آتش و نابودی منابع طبیعی شوند.

وی افزود: همچنین باید آموزش های لازم به افراد محلی داده شود، تا در صورت وقوع آتش سوزی و قبل از رسیدن نیروها و امکانات سازمانی، در همان مراحل اولیه مانع گسترش آتش شوند. البته پیشگیری از وقوع آتش سوزی و پیش بینی تمهیدات لازم جهت مقابله با آتش سوزی نیز باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی در ادامه هشدار داد: بر اساس بررسی ها، بیشتر آتش سوزی ها منشاء انسانی دارد و قطعاً دستگاه قضایی در صورت شناسایی این افراد، چنانچه سهواً یا عمداً موجب این آتش سوزی ها شده باشند، بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

قاسمی در ادامه به موضوع صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین اشاره و بیان داشت: باغستان سنتی قزوین یکی از مشخصه های بارز شهر قزوین و پیشینه تاریخی دارد و به عنوان میراث فرهنگی، ثبت ملی شده است، بنابراین صیانت و احیاء این باغستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام قضایی ادامه داد: طی سال های گذشته، اقدامات مختلفی برای صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین انجام شده است، اما علیرغم همه تلاش ها و اقدامات قابل تقدیر، نتایج مورد نظر حاصل نشده و همچنان بحث نابودی این باغستان مطرح است. 

وی افزود: متاسفانه شاهد وقوع برخی تخریب ها و تغییر کاربری ها در باغستان سنتی قزوین هستیم و بر اساس مصوبه این شورا، هرگونه تغییر کاربری و تخریب در محدوده باغستان قزوین ممنوع است و قطعاً بر اساس قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

محمد قاسمی در ادامه گفت: همچنین بر اساس مصوبه شورا، کارگروه صیانت از باغستان سنتی قزوین در دادستانی قزوین و تحت نظارت شورای حفظ حقوق بیت المال و با حضور کارشناسان دستگاه های متولی به زودی تشکیل و اجرای مصوبات این حوزه پیگیری خواهد شد و این کارگروه منافاتی با سایر تشکیلات ندارد، چرا که پیگیری امور قضایی را بر عهده دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله  در راستای صیانت و حفاظت از بیت المال، منابع طبیعی و محیط زیست، تعامل و همکاری خوبی بین تمامی دستگاه ها و نهادها در استان شکل گرفته و حساسیت ها نسبت به موضوعات افزایش یافته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با رفع خلاءها و نواقص، تقویت نقاط قوت، استفاده از تمامی ظرفیت ها، بسیج امکانات و تجهیزات، بتوانیم در راستای حفظ و صیانت از این میراث گران بهاء، که متعلق به همگان است، گام های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شورای حفظ حقوق بیت المال باغستان سنتی قزوین محمد قاسمی دادستان قزوین شورای حفظ حقوق بیت المال باغستان سنتی قزوین منابع طبیعی آتش سوزی ها دستگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین