Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:42:25 GMT

بازگشت «کشت و صنعت مغان» به مردم +سند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۴۰۲۹

بازگشت «کشت و صنعت مغان» به مردم +سند

نماینده مردم تبریز از بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به دولت بر اساس رای هیات داوری رسیدگی‌کننده به این پرونده خبر داد.

به گزارش مشرق، حمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به دولت بر اساس رای هیات داوری رسیدگی کننده به این پرونده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اعلام رای هیأت داوری درباره «کشت و صنعت مغان»

وی درباره جزئیات این رای گفت:‌ هیات داوری رسیدگی کننده به پرونده شرکت کشت و صنعت مغان رأی به ابطال واگذاری این شرکت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: ۹ تخلف بزرگ در واگذاری «کشت و صنعت دشت مغان»

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره کیفیت آرای این هیات افزود: این هیات ۷ نفره است که یک نفر از اعضا به نام آقای خوانساری در جلسه غایب بوده و ۵ نفر از اعضا هم رای به ابطال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی داده و یک نفر هم موافق واگذاری بوده است. 

علیرضا بیگی تصریح کرد: بر اساس رای صادر شده هیات رسیدگی کننده به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان، روند اعاده شرکت کشت و صنعت مغان به دولت آغاز خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: کشت و صنعت دشت مغان را زیان‌ده کردند، ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیر قیمت فروختند

علیرضابیگی درباره میزان سرمایه‌ای که به بیت المال بر اساس این رای بازگشته است اظهار داشت: سال ۹۶ از سرمایه شرکت کشت و صنعت مغان ارزیابی صورت گرفت و اعلام شد که ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکت است این در حالیست که در آن زمان دلار ۳۵۰۰ تومان بود و بر همین مبنا باید ۴ هزار میلیارد تومان سال ۹۶ را ۴۰ هزار میلیارد تومان در شرایط فعلی برآورد کرد. 

وی تصریح کرد رای هیات مستشاری دیوان محاسبات هم به صراحت اعلام کرده که هزاران میلیارد تومان تضییع حقوق بیت المال در این واگذاری صورت گرفته است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ علیرضا بیگی دیوان محاسبات مجلس تبریز شرکت کشت و صنعت مغان مشرق کشت و صنعت دشت مغان شرکت کشت و صنعت مغان رسیدگی کننده میلیارد تومان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور