Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:14:35 GMT

افزایش15درصدی بیماران تنفسی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۴۷۵۱

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره افزایش بیماران تنفسی در کشور گفت: نسبت به مهر سال گذشته تعداد افراد دارای مشکلات تنفسی ۱۵ درصد افزایش داشته است. ناطقان: مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: با توجه به برودت هوا پیش بینی می شد، تماسها افزایش پیدا کنند اما حدود ۵۰ درصد تماس گیرندگان، بیشتر نیاز به مشاوره دارند و از این نظر کار مشاوران ما بسیار سنگین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خوشبختانه طبق گزارشات به دست آمده از مردم وضعیت بیماری نسبت به اسفند ماه بسیار بهتر است و طبیعتاً افزایش آگاهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در این ماجرا بی‌تأثیر نبوده است. اما همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد؛ زیرا همانطور که مردم در سراسر کشور به این بیماری مبتلا می شوند، همکاران ما در اورژانس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اوایل اسفندماه تماس‌های ۱۱۵ به قدری افزایش پیدا کرده بود که ما ناچار به بکارگیری بسیاری از نیروهای ستادی برای پاسخگویی و ارائه اطلاعات به مردم شدیم؛ اما در حال حاضر سطح آگاهی مردم بسیار بالا رفته است.

خالدی با اشاره به تعداد مبتلایان کادر اورژانس گفت: بیش ۱۵۰۰ نفر از پرسنل اورژانس علامت دار شدند و تست کرونا انجام دادند و اقدامات لازم برای آنها انجام شد. بسیاری بسیاری از پرسنل در ماموریت‌های اورژانس به این بیماری مبتلا شده اند. خوشبختانه در حال حاضر شرایط اورژانس قدری بهتر است اما همچنان احتمال می دهیم با توجه به برودت هوا، مراجعان بیماری تنفسی افزایش یابند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده در حفظ سلامتی کادر اورژانس اظهار داشت: ما در حال حاضر لباس های حفاظت انفرادی را آماده کرده ایم و به طور مداوم  با اورژانس ها در سطح کشور تماس های تصویری برقرار می کنیم. آخرین دستورالعمل های بهداشتی و درمانی را برای همکاران خود ارسال می‌کنیم و سعی داریم تا با تمام این تلاش ها بتوانیم سطح سلامتی مردم را افزایش دهیم.

خالدی درباره افزایش مراجعان به اورژانس گفت: نسبت به مهر سال گذشته تعداد افراد دارای مشکلات تنفسی ۱۵ درصد افزایش داشته است که البته این افراد بایستی به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تشخیص کرونا برای آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ما برای تمامی مراجعین دارای مشکلات تنفسی آمبولانس می فرستیم چون شاید برخی به لحظه ها نیاز داشته باشند اظهار داشت: چهار رکن در این مسئله دخیل است که آخرین رکن آن اورژانس است. اولین رکن آن رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها است و نکته دوم بحث قانونگذاری است باید با تجمعات و مشاغل پر خطر مقابله شود و روند استفاده از ماسک نظارت شود. نکته سوم آموزش و آگاهی رسانی و کسب اطلاعات است که به درستی توسط رسانه در حال انجام است اما همچنان می بینیم برخی رعایت نمی کنند.

خالدی با اشاره به اینکه در مرحله آخر اورژانس ها وارد عمل خواهند شد خاطر نشان کرد: در حاضر تعداد پایگاه های اورژانس  از ۱۹۰۰ به ۳۳۰۰ رسیده است و برای انجام خدمات بهتر ما از تمامی موتورهای اورژانس هم استفاده می کنیم.
 سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ما در اورژانس از افراد دارای مشکلات تنفسی و علائم کرونا، تست کووید ۱۹ نمی‌گیریم خاطر نشان کرد: تست کرونا تنها در مراکز درمانی انجام می‌شود تا مشخص شود بیماری سرماخورده یا آسم دارد و یا حتی به کرونا مبتلا شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در انتهای این گفت‌وگو تأکید کرد: نیاز مبرم به ماشینهای آمبولانس و پایگاه ها در مبلمان شهری به دلیل دسترسی راحت تر مردم حس می‌شود و امیدواریم این کمبودها به زودی جبران شود. منبع: فارس برچسب ها: افزایش بیماران ، بیماران تنفسی ، مشکلات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش بیماران بیماران تنفسی مشکلات سخنگوی سازمان اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day

روز جهانی آسم (World Asthma Day) هر سال در اولین سه‌شنبه می مصادف با ۷ می ۲۰۲۴ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. شعار این روز در سال ۲۰۲۴، «آموزش آسم قدرت می‌بخشد» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولین سه‌شنبه ماه می هر سال، روز جهانی آسم (World Asthma Day) و هدف آن گسترش آگاهی در مورد افرادی است که از این بیماری رنج می‌برند. این روز برای افزایش آگاهی در مورد بیماری‌های تنفسی و گرد هم آوردن متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای کمک به بیماران تعیین شد و در سال ۲۰۲۴ مصادف با هفتم می (هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزارمی‌شود.

آسم یک مشکل شایع در سراسر جهان و یک بیماری مزمن مجاری هوایی است. در این بیماری بروز التهاب در مجاری هوایی منتهی به ریه‌ها موجب انسداد و مشکلات تنفسی می‌شود.

تاریخ روز جهانی آسم ۱۴۰۳

تاریخ روز جهانی آسم ۱۴۰۳، هفتم می ۲۰۲۴ مصادف با هجدهم اردیبهشت است.

تاریخچه روز جهانی آسم

آسم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن غیرواگیر است که بیش از ۲۶۰ میلیون نفر را مبتلا می‌کند و سالانه مسئول بیش از ۴۶۰ هزار مرگ در سراسر جهان است که بیشتر آن‌ها قابل پیشگیری هستند. میزان مرگ‌ومیر ناشی از آسم از دهه ۱۹۸۰ تقریباً دو برابر شده است.

تاریخچه آسم در چین به سال ۲۶۰۰ قبل از میلاد می‌رسد و مصر باستان نیز علائم تنگی نفس و مشکلات تنفسی را در متون خود ذکر کرده است. بقراط (۴۶۰ تا ۳۷۰ قبل از میلاد) اولین کسی بود که وضعیت موجود در یونان باستان را توصیف و آن‌ها را با محرک‌های محیطی و مشاغل و حرفه‌های خاص مرتبط کرد. حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد نیز آرتائوس کاپادوکیه تعریف مفصلی از آسم ارائه کرد که شبیه نحوه درک بشر امروزی از پیشرفت این بیماری است.

رومیان باستان نیز به بررسی این وضعیت پرداختند و سال ۵۰ پس از میلاد، پلینی بزرگ ارتباط بین گرده گل و مشکلات تنفسی را کشف کرد. او یکی از اولین کسانی بود که داروی اپی‌نفرین را به‌عنوان یک نوع تسکین سریع درمان آسم توصیه کرد.

قرن نوزدهم دکتر هنری اچ سالتر توصیف‌های پزشکی دقیقی از آنچه ارائه کرد که در طول حملات آسم در ریه‌ها اتفاق می‌افتد. یکی از بنیان‌گذاران دانشکده پزشکی جان هاپکینز، ویلیام اوسلر، در سال ۱۸۹۲ به شباهت‌هایی بین آسم و شرایط آلرژیک و محرک‌های خاص آسم مانند آب‌وهوا، احساسات شدید و رژیم غذایی اشاره کرد. دهه ۱۹۸۰ زمان تمرکز بر اهمیت سیستم ایمنی بود و درک بهتری از آسم به‌عنوان یک بیماری التهابی مشاهده شد. در این دوره پزشکان نیاز به مدیریت آسم را حتی در صورت نداشتن علائم برجسته کردند. دستگاه‌های استنشاقی درمان آسم نیز در سال ۱۹۵۶ ساخته شد.

سازمان جهانی آسم (جینا) در سال ۱۹۹۳ تأسیس و اولین روز جهانی آسم که توسط جینا سازماندهی شده است، در سال ۱۹۹۸ برگزار شد. روز جهانی آسم هر سال با هدف گسترش آگاهی در مورد چالش‌های پیش‌روی مبتلایان به این بیماری برگزار می‌شود و هدف آن گرد هم آوردن پزشکان، بیماران و سازمان‌ها برای توانمندسازی افراد مبتلا به آسم و ایجاد زندگی بهتر برای آن‌ها است.

شعار روز جهانی آسم ۲۰۲۴

شعار روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴، «آموزش آسم قدرت می‌بخشد» تعیین شده است. جینا با انتخاب این شعار بر نیاز به توانمندسازی افراد مبتلا به آسم برای تشخیص و مدیریت بیماری خود با آموزش مناسب تأکید و از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی درخواست کرد تا آگاهی خود را در مورد این بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن، همچنین شواهد منتشر شده در مورد مدیریت مؤثر آسم افزایش دهند تا به اطلاعات قابل اعتماد و درمان بهینه برای بیماران خود مجهز شوند.

کد خبر 751218

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است