Web Analytics Made Easy - Statcounter

شروین شکوهی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه شهید بهشتی درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: علاوه بر تغییرات ویروس، بی توجهی و خستگی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین عدم اعمال برخی از محدودیت‌های لازم همچون تعطیلی سازمان‌ها و نهاد‌ها از دیگر عوامل افزایش شیوع این بیماری است.

او گفت:یکی از تفاوت‌های مهم بین آنفلوآنزا و کووید 19 این است که احتمال انتقال آنفلوآنزا از افراد بدون علامت بسیار کم است؛ درحالی که یکی از مشکلات بیماری کووید ۱۹، انتقال ویروس از طریق افراد بی علامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی بیان کرد:ریسک فاکتور‌های افرادی که با بیماران کوویدی در ارتباط هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول ریسک فاکتور‌هایی که باعث می‌شود فرد در صورت ابتلا شرایط سختی را تجربه کند و دسته دوم ریسک فاکتور‌های اجتماعی که به واسطه شغل یا موقعیت اجتماعی فرد باعث می‌شود در صورت ابتلا سلامت افراد زیادی را تهدید کند.

او گفت: بنابراین افرادی که در تماس نزدیک با فرد کرونایی هستند برای تصمیم گیری درباره ضرورت قرنطینه و انجام فاصله گذاری اجتماعی، نحوه ارتباطشان با دیگر افراد و لزوم انجام تست باید با پزشک دارای تجربه در این زمینه مشورت کنند تا احتمال انتقال بیماری در جامعه و همچنین ابتلای خود فرد به بیماری کاهش یابد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کرونا آنفلوآنزا کووید 19 آنفلوانزا کرونا فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود