Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید فرآیند توزیع نهاده های دامی در استان  شفاف سازی شود و آمار رسمی نهاده های توزیع شده در ۶ ماهه نخست سال جاری با تعیین تعداد واحدهای دامی و تعداد دام موجود به تفکیک شهرستان ها اعلام شود.

وی از پیگیری مشکلات گاوداران شهرستان شاهرود در تامین نهاده های دامی خبر داد و تصریح کرد: موضوع کمبود نهاده های دامی به عنوان یک مشکل اساسی در سطح ملی در حال رصد و پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری با تاکید بر لزوم رعایت عدالت و شفافیت در توزیع نهاده های دامی گفت: ضرایب وزنی و ارزشی هریک از شاخص ها ازجمله  شیر و گوشت باید با همکاری اتحادیه ها و دستگاه های مربوطه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و سهمیه شهرستان ها براساس ضرایب جدید شاخص ها تعیین گردد.

 فرماندار شاهرود اجرای طرح پلاک کوبی دام ها را ضروری خواند و اظهارداشت: بهترین اقدام برای تخصیص عادلانه نهاده به شهرستان ها ، اجرای طرح پلاک کوبی دام هاست که با اجرای آن فرآیند راستی آزمایی درخصوص تعداد دام موجود در سطح استان به تفکیک شهرستان ها تسهیل و تخصیص عادلانه نهاده های دامی ممکن می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۲ تشکل و ۶ کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان شاهرود فعالند، ابرازداشت: تمامی تشکل ها و کارخانه های تولید خوراک دام این شهرستان ملزم به عضویت در اتحادیه های استانی هستند.

به گفته وی ایجاد فرصت برای عضو گیری مجدد و برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه های استانی نیازمند پیگیری دستگاه های مرتبط است.

فرماندار شاهرود به فرآیند تخصیص نهاده های دامی به عشایر شهرستان اشاره کرد و گفت: افزایش دقت و نظارت دستگاه مرتبط در نحوه تخصیص و توزیع نهاده های دامی به این گروه خاص ضروری است.

فخری با اشاره به اینکه اختصاص نهاده های دامی ویژه عشایر استان بر اساس تعداد پنج هزار خانوار است، افزود: سهمیه  شهرستان شاهرود باید بر اساس تعداد هزار و ۵۴۰ خانوار عشایر این شهرستان تعیین و تخصیص یابد.

وی تبدیل نهاده دامی تخصیصی عشایر را به خوراک فرآوری شده از جمله کنسانتره ضروری خواند و اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و شهرستان برای تهیه خوراک فرآوری شده، اقدام شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت های موجود در شرق استان در موضوع تولید و ذخیره سازی نهاده های دامی گفت : با توجه به گستره شهرستان شاهرود و فرآیند توزیع نهاده از انبارهای مستقر در مرکز استان؛ انبارهای ذخیره سازی موجود در این شهرستان به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل و تسریع فرآیند توزیع از سوی دستگاه های مرتبط شناسایی و به پشتیبانی امور دام استان معرفی می شوند.

فخری کنترل کیفی خوراک های تولیدی و ورودی به کارخانه ها و دامداری ها را ضروری دانست، و ادامه داد: واگذاری آزمایشگاه علوم دامی جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان با همکاری دستگاه های مرتبط در دست پیگیری است.

هفته گذشته نشستی با حضور فرماندار شاهرود، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر پشتیبانی امور دام استان، رییس جهاد کشاورزی شهرستان ، رییس امورعشایری شهرستان، تعدادی از مدیران عامل و اعضای شرکت های تعاونی دامداری ها و برخی از دامداران شهرستان به منظور بررسی مشکلات توزیع نهاده های دامی در فرمانداری شاهرود برگزار شد.

 یکهزار و ۷۰۰ تن انواع نهاده های دامی در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان توزیع شد.

 شهرستان شاهرود با داشتن ۴۰۰ هزار راس دام سبک ۲۴ درصد از دام سبک استان و با داشتن ۳۱ هزار راس دام سنگین ۳۰ درصد دام سنگین استان سمنان را دارد.

برچسب‌ها شاهرود جامعه عشایری دام و طيور اتحادیه سراسری دامداران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود جامعه عشایری دام و طيور اتحادیه سراسری دامداران شاهرود جامعه عشایری دام و طيور اتحادیه سراسری دامداران اخبار کنکور توزیع نهاده های دامی نهاده های دامی فرماندار شاهرود شهرستان شاهرود شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان