Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: واشینگتن پست به نقل از سه مقام آگاه آمریکایی نوشت که دولت ایالات متحده قصد دارد روز پنج‌شنبه تحریم‌هایی را علیه کل سیستم مالی ایران اعمال کند که بر اساس آن کلیه بانک‌های ایرانی تحریم شده و دسترسی آنها به سیستم مالی جهانی قطع خواهد شد.
 این اقدام آمریکا با وجود مخالفت شدید اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا می‌گوید اعمال چنین تحریم‌هایی راه‌های واردات اقلام انسان‌دوستانه از جمله غذا، دارو و اقلام درمانی به ایران را می‌بندد.
طرفداران تحریم‌های جدید معتقدند این اقدام هزینه تعامل با جمهوری اسلامی ایران را برای شرکت‌های مختلف در سراسر جهان سنگین‌تر خواهد کرد.
به گزارش واشینگتن پست، پیشنهاد تحریم کل صنعت مالی ایران در ابتدا از سوی مقامات اسرائیلی، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مطرح شده است.
وزارت دادگستری و وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.
روز سه‌شنبه، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان از شدت گرفتن سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در روزها و هفته‌های آینده خبر داده بود.
آبرامز خاطرنشان کرد: «تحریم های قبلی هیچ چیزی شبیه به آنچه در حال حاضر داریم نیست. این نوع فشارها هرگز وجود نداشته است.»
برچسب ها: ایران ، تحریم ، اتحادیه اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران تحریم اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است