Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:54:13 GMT

طرح مدیریت سبز در شهرداری قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۲۵۷۰

طرح مدیریت سبز در شهرداری قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید عبدالله میرابراهیمی در جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در معاونت خدمات شهری برگزار شد با اشاره به اجرای طرح مدیریت سبز در سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته شهرداری قم، اظهار داشت: در گام نخست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از این منظر مورد بررسی کارشناسان مدیریت پسماند و محیط زیست قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه این طرح موجب فرهنگ‌سازی برای مدیریت بهتر انرژی و پسماند خواهد شد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نکات اصلاحی برای مدیریت بهتر با همکاری کارشناسان سازمان تدوین شد.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه کارگروه مدیریت سبز باید در تمام سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری قم ایجاد شود، ادامه داد: در قالب همین جلسات بسیاری موضوعات رصد شده و نواقص روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گام نخست در مدیریت سبز در حیطه پسماند کاهش تولید زباله است، افزود: در گام بعدی موضوعاتی مانند تفکیک و مدیریت پسماند ویژه اهمیت پیدا می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: طبق این قانون تمام دستگاه‌‌ها وظیفه دارند برنامه‌های مدیریت سبز را در حیطه مسئولیت خود اجرایی کنند.

به گفته میرابراهیمی در مدیریت سبز موضوعاتی مانند مصرف انرژی، مصرف آّب، مدیریت پسماند، مدیریت سوخت، وضعیت ساختمان و تجهیزات و اقدامات هر اداره در آموزش و فرهنگسازی می‌تواند از شاخص‌های مهم باشد.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم مدیریت محیط زیست شهرداری مدیریت پسماند مدیریت سبز شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان که به مناسبت روز جهانی کارگر  و با حضور حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت تصریح کرد: سامانه 137 برای گزارش موارد به شهروندان ارائه می‌شود، با این حال شاهد کاهش تماس‌های مربوط به گلایه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند