Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@21:53:05 GMT

تبعیض نژادی در محیط‌ های کاری آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۲۷۱

تبعیض نژاد علیه اقلیت‌ ها در آمریکا ابعادی بسیار گسترده دارد و به امری فراگیر در بسیاری از محیط‌ ها تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به موضوع تبعیض در جامعه آمریکا پرداخته و می‌نویسد که این تبعیض در محیط‌های کاری بسیار فراگیر است.

روزنامه «EHS today» در این باره می‌نوسد «اگر فکر می‌کنید که تبعیض نژاد در جامعه آمریکا نفوذ کرده کافی است که با یک وکیل استخدام در این باره صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش می‎گوید «شاید باور این موضوع برای افرادی که آن را تجریه نکرده اند دشوار است، اما تبعیض نژاد فعال تقریبا تمامی محیط‌های کاری آمریکا را در بر گرفته است؛ ما درباره تبعیض‌های خرد و تعصب‌های ناآگاهانه که در استخدام و ارتقای شغلی منعکس می‌شود، سخن نمی‌گوییم بلکه بحث ما پیرامون سوء استفاده‌های همیشگی است که انواع خشونت‌ها و تعصب‌ها را در بر می‌گیرد.»

این روزنامه آمریکایی‌ می‌نویسد «در هر پرونده‌ای که به سیستم قضایی آمریکا رسیده، یک مورد دیگر نیز به طرز ناامید کننده‌ای مشهود شده است؛ کارفرما از این رفتار غیر قابل قبول، مطلع شده، اما اقدامی برای پایان دادن به آن انجام نداده و یا خود نیز در این رفتار و سوء استفاده مشارکت کرده است.»

بیشتر بخوانید: تشدید نابرابری و تبعیض نژادی در دوران کرونایی آمریکا هزاران سیاه پوست هدف نسل کشی سازمان یافته دولت آمریکا

«ریچارد کوهن» به عنوان‌ وکیل در زمینه امور استخدامی، در این باره می‌گوید «من در طول ۱۵ سال گذشته، مقالات و وبلاگ‌های بسیاری را درباره تبعیض‌هایی که در محیط‌ های کاری روی می‌دهد و قربانی آن معمولا آفریقایی آمریکایی‌ها هستند، نوشته ام.»

به گفته وی، «رفتار‌های وحشتناکی که علیه سیاه پوستان آفریقایی آمریکایی صورت می‌گیرد از میان نرفته و کاهش نیافته است؛ محیط ار نمونه‌ای کوچک شده از جامعه آمریکاست و به عبارت دیگر آنچه در محیط‌های کاری روی می‌دهد به سادگی انعکاس دهنده تنش‌ها و درگیری‌های درون جامعه است.»

«جانی تیلور»، رییس موسسه «جامعه برای مدیریت منابع انسانی»، نیز می‎گوید «برای بسیاری از افراد، محیط کار نخستین و شاید تنها محیطی است که آنها با افرادی متفاوت از هم نوعان خود برخورد می‌کنند؛ این تجربه و آنچه در محیط های کاری روی می دهد شیوه تفکر ما را درباره دیگران شکل می دهد و ما این را به جامعه و خانواده خود انتقال می دهیم.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ محیط های کاری محیط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی حمایت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی حمایت کردند.  

متن بیانیه به شرح ذیل است: 

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان
﴿آن‌ها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند. ﴾

جهان پس از واقعه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، هیچگاه به مانند دوران قبل از آن نخواهد بود. مردم مجاهد و رنج کشیده فلسطین در عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی را زیر پای خود له کردند و پس از آن با مقاومت جانانه خود آبروی نداشته اشغالگران قدس را به باد دادند و بار دیگر ثابت کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.

سال‌های سال سلطه رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل بر افکار و اذهان جهانیان به خصوص مردم ایالات متحده آمریکا، این امکان را به آن‌ها داده بود که ذات واقعی خود که چیزی جز خونریزی و خون خواری نیست پشت نقاب پنهان کنند و با استعمال کلید واژه هولوکاست در تلاش باشند تا خود را جای مظلوم جا بزنند. در حالیکه چشم حقیقت بین تاریخ در طول عمر کوتاه این رژیم، شاهد انواع جنایت از سوی آنان بوده است. از ترور و وحشت افکنی گرفته تا نسل کشی و تجاوز.

جهان دیگر جهان سابق نیست و خون پاک مردم قهرمان غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغی که غاصبان صهیونیست خواستند به مردم حقنه کنند با واکنش حقیقت جویان و آزادگان جهان مواجه شد، گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمیکند و ساحران دیگر نمیتوانند از ریسمان‌های خود در برابر موسی نبی که معجزه می‌کند استفاده کنند. به راستی، این موج درهم شکننده‌ی فرعونیان، پیامد همان ید بیضای پیر فرزانه‌ی ما در ۲۲ بهمن ۵۷ است که تشعشع نورش جهانی را از ظلمت و قهقرا نجات داد و نوید آمدن نسیمی از فتح و آزادسازی اندیشه‌ها در سراسر عالم را جهت قیامی همگانی علیه ریشه‌کنی ظلم و جور را می‌دهد.

رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی در فجایع اخیر بر جهانیان ثابت کرد که برابری انسان‌ها شعاری بیش نیست و یک رژیم حق دارد ملت مظلومی را شبانه روز بمباران کند و حمام خون به راه بیندازد، به بیمارستان‌ها که به عنوان پناهگاه استفاده میشوند تعرض کند و به مردم دست اندازی کند بدون اینکه مجازاتی بین المللی شامل حالش شود.

در این میان، اما دانشجویان و اساتید و مردم حقیقت جوی آمریکایی نشان دادند که تفکر آنان با اندیشه خونخوار و کودک کش سیاستمداران خبیثشان یکسان نیست و یار و یاور ستمدیدگان خواهند بود تا آنجایی که حتی دستگیری توسط ماموران امنیتی را به جان بخرند.

شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعار‌هایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

ما دانشجویان و اساتید در جمهوری اسلامی ایران، مراتب حمایت و همدردی خود را با شما انسان‌های پاک و غیور اعلام میداریم و این حرکت عظیم و پرشور را ارج می‌نهیم و از هیچ اقدامی که کمک کننده به این موج ضد ظلم باشد دریغ نخواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار