Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@05:57:41 GMT

فوت و فن‌های تهیه ۲ سس خوشمزه خانگی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۶۵۱

سس مایونز و کچاب مادر تمام سس‌ها هستند که به راحتی در خانه می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: دو سس مایونز و کچاپ مادر تمام سس‌ها هستند یعنی با کمی تغییر در مواد تشکیل‌دهنده، کم و زیاد کردن طعم‌دهنده و ادویه‌هایشان می‌توان انواع و اقسام سس‌ها را تهیه کرد. در ادامه به نکاتی برای تهیه این دو سس اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترفند‌های تهیه سس مایونز

هنگام تهیه سس مایونز و پس از مخلوط کردن زرده و سرکه، باید روغن را مداوم و آهسته به‌طوری که روغن حین ریخته شدن به نخی باریک تبدیل شده باشد، افزود، زیرا در غیر این صورت سس می‌برد.

خیلی‌ها فکر می‌کنند این سس را فقط می‌توان با دستگاه مخلوط کن تهیه کرد در حالی که با همزن‌های دستی پره‌دار نیز می‌توانیم این سس را تهیه کنیم. البته پره‌های همزن باید زیاد باشد و این وسیله در کاسه‌ای که محتویات در آن وجود دارد، به صورت یکنواخت به حرکت درآید. سسی که با همزن دستی تهیه می‌شود، به مراتب خوش‌طعم‌تر است.

روغن‌های مناسب برای تهیه این سس به ترتیب اولویت عبارت اند از روغن زیتون بدون بو، روغن آفتابگردان و روغن کانولا. به غیر از این روغن‌ها در تهیه سس مایونز از روغن دیگری استفاده نکنید.

سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود، زیرا باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.

برای تهیه سس مایونز، از سرکه سیب و کمی آبلیموی تازه استفاده کنید این ترکیب بوی زهم تخم‌مرغ را خواهد گرفت.

سعی کنید از تخم‌مرغ‌هایی استفاده کنید که زرده کم رنگ‌تری دارند، زیرا زرده پررنگ، رنگ سس را خراب می‌کند و سس زرد خواهد شد.

در تهیه این سس کمی فلفل سیاه به آن بیفزایید و در صورت علاقه به طعم تند، کمی فلفل قرمز هم اضافه کنید.

ترفند‌های تهیه سس کچاپ

شکر یکی از اجزای اصلی سس قرمز است و انتخاب نوع آن بر طعم سس اثر دارد. باید شکر پودری باشد و بوی ماندگی ندهد.

رب گوجه فرنگی که در تهیه این سس استفاده می‌شود، باید خوش رنگ باشد از ریختن رب‌هایی که رنگشان به سیاهی می‌زند، خودداری کنید.

این توصیه را در تهیه هر دو سس در نظر داشته باشید؛ مقدار موادی که برای تهیه سس استفاده می‌کنیم بسیار مهم هستند. زیاد و کم کردن مقدار مواد اولیه اصلی، در غلظت، عطر و طعم سس‌های تهیه‌شده تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک گوشت و سُس مخصوص استیک

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی خانه داری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی خانه داری تهیه سس مایونز برای تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت سریع یک غذای خوشمزه آلمانی با تخم مرغ و پیاز (فیلم) طرز تهیه پنیر فتای خانگی توسط آشپز آلمانی (فیلم) ترکیب ذرت، روغن زیتون و تخم مرغ: غذایی ساده و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه