Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نظامیان تروریست آمریکایی شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) با همراهی شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود در «نیروهای دموکراتیک سوریه» به یک شهرک حمله کردند.

منابع محلی حاضر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه گفتند که این حمله به شهرک «ذیبان» در شرق دیرالزور صورت گرفته است.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از این منابع گزارش داد، این حمله پس از کشته شدن چهار شبه‌نظامی کُرد به دست افراد ناشناس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی همچنین خبر دادند که عناصر کُرد و آمریکایی از پایگاه غیر قانونی واشنگتن در میدان نفتی «العمر» سوریه به این منطقه آمدند و حمله را آغاز کردند.

عناصر آمریکایی و کُرد با این حملات، شماری از غیر نظامیان را در پی کشته شدن این عناصر بازداشت کردند.

تداوم تظاهرات ضد آمریکایی در شرق سوریه

در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین گزارش داد که تظاهرات مردمی علیه شبه‌نظامیان کُرد در منطقه شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

کارکنان بخش بهداشت منطقه «المعامل» واقع در شمال دیرالزور روز گذشته دست به اعتراض زدند. اعتراض این افراد، به خدمات‌رسانی ضعیف در این بخش و نبود ابتدایی‌ترین تجهیزات پزشکی است.

معترضان با سر دادن شعارهایی، بی‌توجهی شبه‌نظامیان کُرد به بخش بهداشت و درمان را محکوم و تأکید کردند که این مسئله باعث افزایش نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا در این منطقه است.

معترضان همچنین شبه‌نظامیان کُرد را متهم به فساد اداری و مالی کردند و بازخواست افراد فاسد را که دارییها را چپاول کرده و منابع این منطقه را به سرقت می‌برند، خواستار شدند.

اخیرا منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا، فروش نفت مناطق شمال شرق این کشور به تروریست‌های حاضر در شمال و شمال غرب سوریه را مجددا آغاز کرده‌اند.

شبه‌نظامیان کرد به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. ارتش سوریه اما تأکید دارد که این مناطق را از دست اشغالگران، آزاد خواهد کرد.

در همین راستا، ساکنان شهرک «ابوحمام» واقع در شرق دیرالزور نیز در اعتراض به وضعیت امنیت و اقتصادی نامناسب این منطقه، به خیابانها ریختند.

معترضان به نام عشایر شرق دیرالزور، بیانیه‌ای منتشر کردند و خواستار آزادی تمام زندانیان در بندان زندانهای شبه‌نظامیان کُرد، تأمین آب و برق و مبارزه با فساد شدند.

این در حالی است که بار دیگر موج ترورها در استان دیرالزور شدت گرفته است؛ به طوری که افراد ناشناس «أملح المحسین» یکی از افراد سرشناس شهرک «الشحیل» را ترور کردند. المحیسن در نهاد «شورای مدنی» دیرالزور –وابسته به شبه‌نظامیان کُرد- فعالیت داشت.

یک منبع در عشایر سوریه به المیادین گفت که شیوخ قبیله العکیدات در جریان دیدار با مسئولان ائتلاف آمریکایی، تأکید کرده‌اند که باید این منطقه را به ساکنان خود واگذار کرده و به جرایم شبه‌نظامیان کُرد پایان دهند.

وی با بیان اینکه شیوخ این قبیله حاضر نشدند با شبه‌نظامیان کُرد دیدار کنند، خاطر نشان کرد، این شیوخ هشدار دادند که دامنه اعتراضات افزایش خواهد یافت، ولی آمریکا در تلاش است که توافق مصالحه‌ای بین عشایر و شبه‌نظامیان کُرد منعقد کند.

قبیله العکیدات اخیرا تأکید کرد که برای پایان دادن به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور، ارتش تشکیل داده‌ که در هماهنگی کامل با ارتش سوریه قرار دارد

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دیرالزور سوریه شبه نظامیان ک رد شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا درباره اعتراضات دانشجویی گفته است: تمام اقدامات ما، از جمله درخواست کمک پلیس، نتوانست به تظاهرات پایان دهد.

رئیس دانشگاه جورج واشنگتن همچنین تاکید کرد کهما با مقامات پایتخت در تماس هستیم و پلیس حضور خود را در داخل و اطراف دانشگاه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا بعد از آگاهی از جنایات پرشمار رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و کشتار حدود ۳۵ هزار انسان بی‌گناه، عرصه اعتراض علیه سیاست‌های این رژیم و دولت آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی آن تبدیل شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با گسترش اعتراضات به مراکز دانشگاهی مختلف آمریکا جلب توجه می‌کند، سیاست‌های دولت آمریکا و پلیس این کشور است. دولت و پلیس در این کشور بدون توجه به خواسته‌های معترضین، تنها سیاست سرکوب و بازداشت گسترده را در پیش گرفته است.

از روزهای ابتدایی حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه آمریکا عرصه واکنش‌های مختلف به این رویداد بود. نظرسنجی‌های مختلف نشان از افزایش بی‌سابقه حمایت آمریکایی‌ها از مردم غزه دارد. طبق نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۴ اکثر آمریکایی‌ها اقدامات رژیم اشغالگر در غزه را تأیید نمی‌کنند. تعداد مخالفان با اقدامات رژیم صهیونیستی از ۴۵ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد افزایش یافت. دموکرات‌ها ۷۵ درصد دیدگاه منفی نسبت به اقدامات تل‌آویو دارند. رائد جرار از اندیشکده دموکراسی برای جهان عرب معتقد است که نظرسنجی فوق نشان از جدایی بین سیاست دولت بایدن و دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها درباره اقدامات رژیم اشغالگر در غزه دارد و سیاست خارجی دولت آمریکا با انتظارات رای‌دهندگان هماهنگ نیست.

حمایت جوانان آمریکایی از فلسطینیان آشکارتر شده است. نظرسنجی پیو (PEW) در آوریل ۲۰۲۴ نشان داد که یک سوم از افراد بزرگسال زیر ۳۰ سال آمریکایی با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و تنها ۱۴ درصد این احساس را نسبت به صهیونیست‌ها دارند. جوانان آمریکایی نسبت به مردم فلسطین نظر مساعدتری نسبت به صهیونیست‌ها دارند و از هر ۱۰ فرد زیر ۳۰ سال، شش نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مردم فلسطین دارند. در میان آمریکایی‌های جوان، ۳۴ درصد دلایل حماس برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را معتبر می‌دانند.

اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند.

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. با اوج‌گیری اعتراض‌ها، مدیران برخی از دانشگاه‌ها درصدد توافق با دانشجویان برآمدند. برای مثال مسئولان دانشگاه براون ایالت رودآیلند اعلام کردند که با دانشجویان حامی فلسطین به توافق رسیده که در اکتبر ۲۰۲۴ توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد. دانشجویان نیز ضمن پایان دادن به تحصن خود، این توافق را یک پیروزی بی‌سابقه و امتیازی بزرگ برشمردند.

کد خبر 6097738

دیگر خبرها

  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • فیلم/ تداوم بازداشت و سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم