Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:01:01 GMT

ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی بروجرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۵۳۸۰

ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی بروجرد

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله نباتی امروز جمعه در جمع خبرنگاران در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط امور اراضی در بروجرد، گفت: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰، از سه مورد قلع و قمع بنا شامل دو مورد بنا و یک مورد دیوارچینی، با حکم مسئول قضائی، همکاری اداره راه و ترابری و حضور نیروی انتظامی در حوزه بخش اشترینان جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: در راستای اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است، قلع و قمع بناهای غیر مجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد، گفت: اجرای احکام قضائی مذکور به وسیله عده‌ای که منافع خود را در این راستا در خطر می‌بینند و سعی در اعمال نفوذ برای ممانعت از اجرای احکام مذکور، ایجاد تصویر نادرست از اجرای عدالت و جوسازی‌های گوناگون دارند، اما بر اساس قانون، و همکاری مسئولین قضائی در پیگیری عدالت و مطالبات عمومی و وظایف سازمانی جهاد کشاورزی که از مصادیق بارز آن جلوگیری و برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز اراضی زراعی و باغی است، موجب شده احکام با همکاری مراجع ذیربط اجرا شوند و زنگ خطر را برای سودجویان و قانون شکنان این عرصه به صدا درآورد.

نباتی، افزود: با توجه به صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران امنیت غذایی و تعدی کنندگان به حقوق عمومی در بحران شدید اقتصادی حال حاضر که تاب آوری چرخ‌های تولید برای مردم کشور از ارزش حیاتی برخوردار است، بر آن هستیم که با پشتیبانی مسئولین ذی ربط، حمایت مردم آگاه و هوشیار و در چارچوب قانون و وظایف محوله، همه ساخت و سازهای شناسایی شده سال جاری را اجرای حکم کنیم.

وی، بیان داشت: در این راستا از همه صاحبان ساخت و سازهای غیر مجاز تقاضا داریم با جهاد کشاورزی همکاری لازم را به عمل آورده و زمین‌های تغییر کاربری داده شده غیر مجاز را تا جای ممکن به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد، عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های گزاف مالی برای مردم و دستگاه‌های ذیربط، افزایش حجم پرونده‌های قضائی و درگیری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرای احکام قلع و قمع و تبعات فراوان روحی برای مردم عزیز خواهشمندیم پیش از هر گونه تغییر کاربری و یا خرید ملک و زمین اقدام به اخذ مجوز و استعلام از امور اراضی جهاد کشاورزی کنند تا خدای ناکرده در اثر ناآگاهی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز نکرده و یا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

نباتی، تصریح کرد: گفت: از شهروندان عزیز تقاضا داریم با توجه به امکانات بسیار محدود این مدیریت در شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش از پیش در استیفای حقوق عمومی خود یاری کنند.

وی، افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱ مورد تخریب که منجر به آزادسازی حداقل ۱۲ هزار مترمربع از بهترین اراضی زراعی و باغی شهرستان بروجرد که دارای احکام قضائی بوده اجرای حکم شده است.

کد خبر 5043719

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان بروجرد ساخت و سازهای غیرمجاز ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا چهل سالگی دفاع مقدس گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا دفاع مقدس ساخت و سازهای غیر مجاز جهاد کشاورزی زراعی و باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز