Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، این هواپیما ایکس بی -۱ نام دارد و بعد از تجربه ناکام تولید هواپیمای کنکورد در نیم قرن قبل قرار است تجربه استفاده از هواپیماهای مافوق صوت غیرنظامی را زنده کند.

در حال حاضر نمونه اولیه این هواپیما تولید شده و آزمایش بخش‌ها و قطعات مختلف آن بر روی زمین در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش زیادی از بدنه این هواپیما از کامپوزیت‌های کربنی تولید شده که مقاومت زیادی در برابر حرارت و گرما دارند. این نوع طراحی با توجه به سرعت بالای این هواپیما که گرمای بدنه آن را به شدت افزایش می‌دهد، ضروری است.

سه موتور J۸۵-۱۵ شرکت جنرال موتورز بر روی این هواپیما نصب می‌شود که قدرت رانش ۱۲ هزار پوند را برای آن به ارمغان می‌آورد.

برای کاهش هزینه تولید بخش‌هایی از قطعات این هواپیما با چاپگر سه بعدی تولید شده‌اند و بدین منظور با شرکت‌های استراتاسیس و ولتو ۳ دی همکاری شده است.

به منظور تسهیل مشاهده محیط پیرامون توسط خلبان در سرعت بالای حرکت، به جای پایین آوردن دماغه این هواپیما به سبک کنکورد، یک دوربین ویدئویی فوق دقیق در نوک آن نصب شده که مسیریابی سریع به خصوص در زمان فرود را تسهیل می‌کند. انتظار می‌رود تولید این هواپیما از سال ۲۰۲۵ آغاز شده و استفاده اولین مسافران از آن هم تا سال ۲۰۲۹ ممکن شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواپیما چاپگر هواپیمای صوتی خلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد به صورت کامل سوخته است. هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره تلفات این حمله منتشر نشده است.

کد خبر 847279 منبع: فارس برچسب‌ها لبنان اسرائیل هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب