Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:19:01 GMT

دستگیری عامل اخاذی در شهرستان ابهر

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۷۳۱

دستگیری عامل اخاذی در شهرستان ابهر

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل اخاذی در شهرستان ابهر که پس از جلب اعتماد شاکیه به قصد ازدواج، پس از اخذ تصاویر و اطلاعات شخصی؛ قصد اخاذی از وی را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری عامل اخاذی در شهرستان ابهر، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان در شهرستان ابهر مبنی بر اخاذی از طریق تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان ابهر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فزود: برابر اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتای شهرستان ابهر انتقال داده شد.

این مسئول تصریح کرد: متهم پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت، از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی پرونده آشنا و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر قصد اخاذی مالی و سعی در برقراری ارتباطات نامتعارف داشته است.

رئیس پلیس فتای استان ضمن توصیه به شهروندان زنجانی در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و ادامه داد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

آدینه‌لو با بیان اینکه پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی است، خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان اخاذي پلیس فتا شهرستان ابهر پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ

سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران گفت: ما به صورت مستمر با شرکت‌های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می‌کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودرو‌ها راهکاری برای عدم سرقت خودرو‌ها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران