Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های به عمل آمده امسال بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول از سطح حدود ۹ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت شهرستان قروه و دهگلان برداشت می‌شود.

وی افزود: در شهرستان قروه بالغ بر ۴ هزار هکتار اراضی آبی سطح زیرکشت سیب زمینی وجود دارد که انتظار می‌رود ۱۶۰ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ۱۵ رقم از ارقام کشت شده متناسب با شرایط منطقه از این محصول کشت شده و برنامه‌ریزی برای معرفی و گزینش ارقام جدید از ارقام با پتانسیل عملکرد بالا از کشورهای اروپایی انجام و در ۲۵ هکتار از اراضی شهرستان قروه در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر بهره بردار به عنوان کشاورز سیب زمینی کار در این حوزه فعالیت می‌کنند و تولید این محصول سهم بسزایی در اشتغال شهرستان قروه داشته و این در حالی است که در چند سال اخیر نیروی انسانی مورد نیاز زراعت سیب زمینی از استان‌های مجاور تأمین می شود۔

سپری توجه به کیفیت بالای سیب زمینی‌های کشت شده در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی، خاک مناسب و مدیریت تغذیه در راستای تولید محصول سالم، سیب زمینی کردستان از کیفیت بالایی برخوردار است که با آزمایش‌ها و نمونه برداری‌هایی که توسط مجموعه جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته گواه این واقعیت بوده که میزان نیترات در حد استاندارد و حتی پایین‌تر از حد مجاز بوده که این نشان دهنده کیفیت بالای سیب زمینی در این منطقه می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد تولید این محصول به خارج از استان صادر می‌شود البته با صادرات این محصول به خارج از کشور هم شاید راهی برای جبران ضرر سیب زمینی کاران استان پیدا شود.

وی بیان کرد: انتظار داریم با روند برداشت و ذخیره سازی محصول در مخازن سردخانه سطح شهرستان با افزایش قیمت متعارف در سطح استان روبرو شویم.

سپری اظهار کرد: استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی می‌باشد که ۱۲ درصد آن آبی و مابقی دیم است و از نظر تولید سیب زمینی در واحد سطح، رتبه اول کشور و از نظر سطح زیر کشت رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است

کد خبر 5044213

منبع: مهر

کلیدواژه: فرید سپری سیب زمینی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه شهرستان قروه سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر