Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال سطح قرارداد کشت چغندرکاران خراسان شمالی با کارخانه قند شیروان هزار و ۹۸۸ هکتار است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سطح قرارداد کشت امسال چغندرکاران استان با کارخانه قند هزار و ۹۸۸ هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار ۴۵ تُن محصول برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: امسال ۹۳۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت چغندر قند رفته که برای کشت ۷۳۰ هکتار آن با کارخانه قند قرارداد بسته شده و انتظار می رود از سطح کل کشتزارها حدود ۴۲ هزار تُن و از مزارع طرف قرارداد در شیروان ۲۷ هزار تُن محصول برداشت شود.

 

حیاتی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶ درصد امسال ۶ هزار و ۵۲۰ ریال تعیین شده که دولت به عنوان تشویق به ازای هر تُن محصول تحویلی ۲ کیلوگرم قند و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورزان می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: پارسال، هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت چغندر قند رفته و حدود ۸۵ هزار تُن محصول از این سطح برداشت شده بود.

 

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز برداشت محصول چغندر قند در خراسان شمالی، کارخانه قند شیروان، به عنوان تنها واحد تبدیلی این محصول در استان، در چند روز اخیر کار خرید محصول از کشاورزان منطقه را آغاز کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشتزارهای چغندر کشور در تولید ۱.۵۱ درصد این محصول سهم دارد.

 

وی گفت: پارسال در مجموع ۱۷۱ هزار تُن محصول چغندر تحویل کارخانه قند شیروان شده بود که ۹۰ هزار تُن متعلق به کشاورزان خراسان شمالی بود.

 

وی افزود: کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تُن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

 

به گفته وی ۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: چغندر قند شیروان کشاورزی کارخانه قند شیروان کارخانه قند جهاد کشاورزی خراسان شمالی چغندر قند کشت چغندر ت ن محصول هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان