Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:47:22 GMT

مدیر پیشین سیا : ترامپ اجازه قتل خاشقچی را داده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۵۳۴۲

مدیر پیشین سیا : ترامپ اجازه قتل خاشقچی را داده است

به گزارش ایرنا، " جان برینان " در مصاحبه با شبکه " سی ان ان " (CNN)  آمریکا که پایگاه اطلاع رسانی عربی ۲۱ روز شنبه بخشی از آن را منتشر کرد،  اظهار داشت: روابطی بین آمریکا و عربستان سعودی وجود دارد و به خاطر منافع استراتژیک آمریکا باید ادامه داشته باشد اما در مقابل ما باید سعودی‌ها و سایرین را در قبال هر نوع خشونتی که علیه حقوق بشر مرتکب شده‌اند، پاسخگو بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه متاسفانه، " ترامپ " و " کوشنر " به بن سلمان اجازه قتل جمال خاشقچی را دادند، افزود:  بن سلمان یک حاکم مستبد است که بسیاری از سعودی‌ها از جمله فعالان زن را کشت و شکنجه کرد و هنگامی که از ترامپ که همه اینها را نادیده گرفته است درباره این غفلت سوال شد، او به سادگی پاسخ داد: پول. 

مدیر سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا درباره تایید ترامپ و نتیجه گیری این سازمان مبنی بر اینکه بن سلمان مسئول قتل خاشقچی است گفت: من ۵ سال در عربستان سعودی زندگی کردم و امکان ندارد بدون اجازه یک مقام عالی حکومت، چنین جنایتی اتفاق بیفتد. 

وی با بیان اینکه من فکر نمی‌کنم که ملک سلمان این کار را انجام داده باشد اظهار داشت اما پسرش سرویس‌های اطلاعاتی را کنترل می‌کند و او همچنان به این روسا اجازه می‌دهد تا کارهای وحشتناک انجام دهند و این همان چیزی است که ترامپ به خوبی می‌داند و او با گفتار و کردار آن‌ها را تشویق می‌کند.  

جمال خاشقچی روزنامه نگار ۵۹ ساله به‌عنوان منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۷ ) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید. 

خاشقچی پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌های و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود. 

دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.  

برچسب‌ها جرد کوشنر دونالد ترامپ آسیای غربی جمال خاشقجی عربستان سعودی محمد بن ‌سلمان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر دونالد ترامپ آسیای غربی جمال خاشقجی عربستان سعودی محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا جرد کوشنر دونالد ترامپ آسیای غربی جمال خاشقجی عربستان سعودی محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله