Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:55:32 GMT

بارش بیش از نیم میلیارد متر مکعب باران در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۶۸۳۴

بارش بیش از نیم میلیارد متر مکعب باران در گلستان

نوربخش داداشی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از مجموع این بارش‌ها در دوشنبه گذشته تا دیروز جمعه حدود ۱۲.۵میلیون متر مکعب در حوزه آبریز خلیج گرگان، ۲۲۵ میلیون متر مکعب در حوزه آبریز رود اترک و ۳۰۸ میلیون متر مکعب در حوزه آب ریز گرگان‌رود بارید.

وی افزود: بیشترین میزان بارش باران، روز گذشته به میزان ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیمتر در ایستگاه جلین به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: برآورد حجم میزان بارش در یک حوزه آبریز برای اولین بار در ایران توسط کارشناسان اداره کل هواشناسی گلستان انجام شد.

گرگان‌رود یکی از مهمترین رودخانه‌های شمال شرق ایران و گلستان است که از رشته کوه آلاداغ در بجنورد سرچشمه گرفته و پس از طی کردن ۲۰۰ کیلومتر و گذشتن از نواحی ترکمن صحرا وارد دشت گرگان شده و از مسیر خواجه نفس شهرستان گمیشان در غرب استان به دریای خزر می‌ریزد.

بارش شدید باران آخرین روزهای سال گذشته در گلستان باعث سرریز شدن سدهای گلستان در گنبدکاووس، بوستان در کلاله و وشمگیر در آق قلا شد و این روان آب‌های طغیان شده پس از گذر از رودخانه‌های قره سو و گرگانرود و تخریب فراوان چندین شهر، اراضی کشاورزی، صنایع و زیرساخت‌ها، وارد خلیج گرگان و دریای خزر شد.

کامل نشدن عملیات لایروبی گرگانرود قبل از وقوع سیل سبب شد تا آبگذری این رودخانه در زمان سیل بسیار محدود شده و به سیلاب منجر گردد.

برچسب‌ها بارش باران گلستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران گلستان سازمان هواشناسی بارش باران گلستان سازمان هواشناسی اخبار کنکور متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش باران در استان را ۴۶ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارندگی با ۱۰۸ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در دورود با ۱۴ میلی‌متر ثبت شده است.
بهروز مرادپور، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط لرستان، گفت: از شبانه‌روز گذشته شاهد بارش باران با شدت و ضعف در تمامی نقاط استان هستیم.
وی، متوسط بارش باران در استان را ۴۶ میلی‌متر عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی با ۱۰۸ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در دورود با ۱۴ میلی‌متر ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان متوسط بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است، گفت: با این وجود این آمار نسبت به بلند مدت یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مرادپور گفت: از شدت بارش‌ها طی ساعات غروب امروز جمعه کاسته و سامانه بارشی امشب از آسمان لرستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات