Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:05:17 GMT

بیانیه ارتش عراق درباره شایعه سقوط بغداد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۹۰۸۵

این هیاهوی توییتری واکنش سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را در پی داشت که در آن تأکید کرد که هیچ دستور وضعیت فوق‌العاده‌ای صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که مردم عراق عصر جمعه مانند یک روز معمولی با اخبار و حوادثی که دیگر بخشی از زندگی روزمره‌شان شده به خانه رفتند، در شبکه اجتماعی «توییتر» این خبر که «بغداد سقوط کرد» دست به دست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های عربی و داخلی و صدها حساب‌های کاربری شناخته شده و ناشناخته توییتر را پر کردند از اخباری درباره حضور گسترده نیروهای نظامی و تانک و سلاح در بغداد و اعلام شدیدترین وضعیت فوق‌العاده در پایتخت از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح. بی‌آنکه هیچ کس دقیقا بداند چه خبر است.

همزمان سندی درباره وضعیت فوق‌العاده در بغداد برای تعقیب عاملان حملات راکتی به سمت هیئت‌های دیپلماتیک در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد و بسیاری برای آب و تاب دادن به خبر «سقوط بغداد در توییتر» به آن استناد کردند.

موضوع دیگر ارائه بخشنامه‌ای به نیروهای امنیتی در مناطق کرخ و رصافه بغداد بود که از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح به آنان دستور داده شده بود که با برقراری بازرسی‌های سرزده تمهیدات امنیتی خود را افزایش دهند و آماده هر وضعیت فوق‌العاده باشند.

این هیاهوی توییتری واکنش سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را در پی داشت که در آن تأکید کرد که هیچ دستور وضعیت فوق‌العاده‌ای صادر نشده است.

او با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آنچه در شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت فوق‌العاده در بغداد همرسانی شده کاملا بی‌اساس است و وضعیت امنیتی پایتخت در ثبات کامل است.

رسول همچنین تأکید کرد که آنچه درباره وضعیت هشدار امنیتی بخشنامه شده بخشی از تمهیدات امنیتی معمول است که هر روز صبح و شب در بغداد اجرا می‌شود و نه هیچ چیزی بیش از آن.

او از رسانه‌ها خواست که در پوشش اخبار دقت لازم را به خرج دهند و از دامن زدن به شایعه خودداری کنند.

پس از آن بود که بسیاری از همان فعالان توییتری با انتشار خبر تکذیب، تأکید کردند که هیچ خبری در پایتخت نیست و عکس هایی از محله‌های گوناگون بغداد از جمله منطقه خضراء منتشر کردند که نشان می‌داد همه چیز کاملا طبیعی است و حضور نیروهای امنیتی در این منطقه هم تفاوتی نکرده است.

ده‌ها کاربر توییتر نیز این پرسش را مطرح کردند که انتشار چنین شایعاتی به نفع کیست و چرا باید چنین اخباری به این راحتی در میان شمار بالایی از کاربران همرسانی شود بی‌آنکه کسی از صحت و سقم آنها چیزی بپرسد.

با وجود این، مرکز بغداد شاهد افزایش تدابیر امنیتی است که بسیار معتقدند که به فراخوان تظاهرات کنندگان برای اجرای تظاهرات در 25 اکتبر در سالروز اوج گرفتن تظاهرات سال گذشته مربوط می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش عراق فرمانده کل نیروهای مسلح وضعیت فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها