Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@04:18:03 GMT

لرستان در وضعیت فوق العاده خطر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۰۳۶۴

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور، حول محور آخرین وضعیت بیماری در استان‌ها برگزار شد.

استاندار لرستان گفت: متاسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان‌هایی است که به لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید موسی خادمی اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند، مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت فوق‌العاده استان، امشب ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد اطلاع رسانی می‌گردد.

استاندار لرستان یادآور شد: بدیهی است به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU تقریباً تکمیل شده و از طرفی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نمی‌باشد، بنابراین چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

خادمی با بیان این مطلب که تمامی داشته‌ها و امکانات در خدمت مقابله با کروناست، افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت آی سی یو برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لرستان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان