Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تابستانی که ویروس کرونا رویه خرید و فروش بازیکنان را تحت تأثیر قرار داد، ساختار مذاکرات منچستریونایتد تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشت. 

اختصاصی طرفداری- پنجره تابستانی 2020 برای هواداران منچستریونایتد بسیار سخت سپری شد. شایعات به مانند همیشه در صدر رسانه‌ها قرار داشت و مدام خبرهای ضد و نقیض از گزینه‌های مد نظر باشگاه شنیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت یونایتد توانست خرید پنج بازیکن را برای تیم بزرگسال خود نهایی کند.

 

نقل و انتقالات تاپ سیکس در تابستان 2020

در تابستان جاری، پرمیرلیگ باز هم در صدر پرهزینه‌ترین لیگ دنیا قرار گرفت و تیم‌ها 1.4 میلیارد یورو برای جذب بازیکنان هزینه کردند. در ادامه لیستی از ورودی‌های جدید (که شامل بازگشت بازیکنان قرضی یا تمدید قراردادهای قبلی می‌شود) را مشاهده می‌کنید:

آرسنال: توماس پارتی، گابریل ماگالاش، ویلیان، سدریک سوارز، الکس رونارسون، پابلو ماری، محمد الننی، ویلیام سالیبا

تاتنهام: سرخیو رگیلون، گرت بیل، مت دوهرتی، پیر امیل هویبرگ، کارلوس وینیسیوس، جو هارت، دنی رز، جیووانی لوسلسو

چلسی: کای هاورتز، تیمو ورنر، بن چیلول، حکیم زیاش، ادوارد مندی، تیاگو سیلوا، ویکتور موزس، دنی درینک واتر

لیورپول: دیوگو ژوتا، تیاگو آلکانتارا، کونستانتینوس سیمیکاس، هری ویلسون

منچسترسیتی: روبن دیاز، ناتان آکه، فران تورس، زک استفن، پاتریک روبرتز

منچستریونایتد: دونی فن‌ده‌بیک، الکس تلس، ادینسون کاوانی، فاکوندو پیستری، دین هندرسون، مارکوس روخو، آماد ترائوره (ژانویه)

تصویر 1 هزینه خالص باشگاه‌های لیگ برتر را نشان می‌دهد. بجز چلسی که ذخیره حاصل از فروش بازیکنان و یک سال محرومیت خود را در این تابستان استفاده کرد، سایر تیم‌های تاپ سیکس با وسواس بیشتری پا به بازار گذاشتند و همین باعث شد تا در نهایت همگی با هزینه‌ای متوسط، بازیکنان مناسبی جذب کنند و نقاط ضعف خود را تا حد زیادی پوشش دهند. نکته اینکه برای منچستریونایتد هزینه پیستری و ترارئوره (به علت تابستانی نبودن) محاسبه نشده است.  

تصویر1. هزینه خالص تیم‌های لیگ برتری در تابستان 2020 (میلیون پوند)

 

معرفی بازیکنان جدید منچستریونایتد

منچستریونایتد در تابستان 2020 چهار بازیکن جدید برای تیم بزرگسالان و 9 بازیکن جدید برای تیم‌های پایه به خدمت گرفت. ضمناً اماد ترائوره به دلیل مشکلات گذرنامه در ژانویه پا به الدترافورد خواهد گذاشت. هزینه خریدهای جدید منچستریونایتد در جدول 1 به نمایش گذاشته شده است:

بازیکن پست تخصصی تیم قبلی مبلغ انتقال + پاداش دونی فن‌ده‌بیک هافبک تهاجمی - میانی آژاکس هلند 39 + 5 الکس تلس دفاع چپ پورتو پرتغال 15 + 2 ادینسون کاوانی مهاجم هدف بدون تیم 0 فاکوندو پییستری وینگر راست پنارول اروگوئه  8.5 + ؟ اماد دیالو ترائوره وینگر راست آتنلانتای ایتالیا 21 + 20

جدول1. هزینه و مشخصات ورودی‌های جدید منچستریونایتد در تابستان 2020 (هزینه به میلیون یورو)

دونی فن‌ده‌بیک هشتمین خرید گران‌قیمت تیم‌های انگلیسی در این تابستان محسوب می‌شود. هزینه‌ی او بسیار کمتر از جک گریلیش بود و در نهایت یونایتد توانست در رقابت با تاتنهام پیروز شود. فن‌ده‌بیک هافبکی باکس تو باکس و بازیکنی پرتلاش است که تمایل چندانی به لمس توپ ندارد اما جاگیری و بازی بدون توپ او آنقدر خوب است که مورد تحسین همگان قرار گرفته است. او توانایی بازی در دو پست شماره 6 و شماره 10 را دارد و با نیاز یونایتد به عنوان جانشین پوگبا و فرناندز مطابقت دارد. فن‌ده‌بیک در سه فصل گذشته آمار 40 گل و 30 پاس گل را به ثبت رسانده است.

الکس تلس فولبکی متفاوت از لوک شاو است و در فاز تهاجمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او که در وب‌سایت ترنسفرمارکت 40 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است، در ارسال کرنرها و ضربات ایستگاهی به عنوان یک چپ‌پا کمک حال تیم خواهد بود و سانترهای دقیقش هم کارساز خواهند بود. آمار این بازیکن در جدول 2 قابل مشاهده است. با خرید تلس نه تنها سمت چپ خط دفاعی تقویت می‌شود بلکه برندون ویلیامز می‌تواند به عنوان بک‌آپ ون‌بیساکا و در جایی استفاده شود که دالوت و فوسومنسا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

تعداد بازی دقایق بازی تعداد گل (از نقطه پنالتی) تعداد پاس گل (از نقطه کرنر) 49 4102 13 (9) 12 (6)

جدول2. عملکرد الکس تلس رو فصل 2019/20 در پورتو

 

ادیسون کاوانی جانشین ماریو مانژوکیچی شد که فصل گذشته جذب نشد. بنظر می‌رسد که داشتن بازیکنی با این خصوصیات از خواسته‌های کادر فنی‌ای است و اودین ایگالو نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. کاوانی از نظر روحیه جنگندگی و رهبری نیز به تیم کمک خواهد کرد. شماره 7 جدید منچستریونایتد، به دلیل جنبه تبلیغاتی یا غیر از آن، به کاوانی خواهد رسید. باید دید آیا او همان ماشین گلزنی‌ای است که در پاری‌سن ‌ژرمن حضور داشت یا همانند سانچر، دی‌ماریا و سایرین گرفتار طلسم این پیراهن خواهد شد.

در پست وینگر راست جیدون سانچو جذب نشد اما دو بازیکن جوان دیگر خریداری شدند. اماد دیالو ترائوره چندسالی است که توسط استعدادیابان یونایتد رصد می‌شود. ترائوره یکی از برترین استعدادهای حال حاضر است که یونایتد با مبلغ 21+20 میلیون یورو توانست او را جذب و از ماه ژانویه به تیم خود اضافه کند. ترائوره بازیکنی تکنیکی و باهوش است که با توپ هنرنمایی می‌کند. البته او تنها 24 دقیقه برای تیم اصلی آتالانتا به میدان رفته و هنوز نیاز به پیشرفت از نظر ذهنی و فیزیکی دارد. فاکوندو پییستری دیگر بازیکن جوانی است که برای همین پست جذب شده است و باید دید جزو اهداف بلندمدت باشگاه است یا اینکه زودتر مورد توجه کادر فنی قرار خواهد گرفت.

 

نیازها، گزینه‌ها، نتایج

به پایان فصل قبل بازمی‌گردیم و نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم. وجود یک وینگر راست بزرگترین اولویت تیم است. یک یک هافبک سطح بالا که بتواند هم جایگزین پوگبا و هم جایگزین فرناندز شود، مورد بعدی است. دفاع میانی با فروش بازیکنان مازاد دچار کمبود خواهد شد و یک بازیکن در حد نیمکت برای جانشینی مگوایر (که دقایق زیادی به میدان می‌رود) کافی بنظر می‌رسد. وضعیت فولبک‌ها، هافبک دفاعی و مهاجم هدف نیز اگر تقویت شود امکان رقابت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بیشتر می‌شود و البته که تقویت همه آنها در یک پنجره انجام نخواهد شد.

تصویر2. آمار و رتبه جک گریلیش در سه بازی ابتدایی فصل 2020/21

 

جیدون سانچو و جک گریلیش از ماه‌ها قبل اهداف شماره یک باشگاه برای تقویت تیم بودند. به علت قیمت بالا، خیلی زود نام گریلیش کنار رفت و فن‌ده‌بیک به جای او جذب شد. فرآیند خرید سانچو اما تا چند روز آخر نقل و انتقالات ادامه پیدا کرد و در نهایت اتفاقی نیفتاد. جذب جانشین او یعنی عثمان دمبله و اسماعیل سار نیز در یکی دو روز آخر به سرانجام نرسید تا یونایتد به گزینه‌های جوانی مانند پییستری و ترائوره قناعت کند.

در خصوص مدافعین میانی نام‌های زیادی مانند گابریل ماگالاش، بنوئیت بادیاشیل و دایوت اوپامکانو مطرح شد که هیچ‌کدام به طور جدی پیگیری نشد و احتمالاً فروش نرفتن مدافعین میانی نیز در این امر تأثیرگذار بود. تمرکز یونایتد به جذب یک مدافع چپ معطوف شد که سرخیو رگیلون گزینه اول سولسشر بود. مشکل اما تقاضای رئال مادرید برای گنجاندن بند بازخرید بود که باعث شد الکس تلس به خدمت گرفته شود.

 

چرا اد وودوارد در این تابستان بازنده بود؟

اد وودوارد مدیر اجرایی و مت جاج مذاکره‌کننده ارشد باشگاه هستند که هر دو سابقه فعالیت‌های بانکداری دارند. این دو در واقع نماینده‌ای از خانواده گلیزرها و دیگر مدیران ارشد منچستریونایتد هستند. از نظر برخی، اتفاقات باشگاه منچستریونایتد پس از سر الکس یک پروسه تکراری است: جذب مربی جدید، هزینه کردن، پیشرفت نسبی، عدم هزینه، ورود به بحران و در نهایت اخراج سرمربی. با این حال ما قصد نداریم با این نگاه بدبینانه به ماجرای امسال نگاه کنیم و مورد به مورد اتفاقات را بررسی کنیم.

تصویر3. پرهزینه‌ترین نقل و انتقالات پنجره تابستانی 2020

 

جیدون سانچو به دلیل سطح فنی، سن کم و تناسب با ترکیب منچستریونایتد، با اختلاف بهترین گزینه بود اما در عوض آنها باید با پرداخت 120 میلیون یورو، بزرگترین انتقال تابستان کرونایی را رقم می‌زدند. دورتموند در همان ابتدا قیمت غیرقابل تغییر را اعلام کرد و استراتژی یونایتد همان بود که بارها شاهدش بودیم: صبر کردن به این امید که تیم مقابل با مشکلات مالی مواجه شود یا به دلایلی دیگر قیمت را کم کند. این مورد را قبلاً در خصوص هری مگوایر و برونو فرناندز بررسی کرده‌ایم. در نهایت نیز بازنده خود وودوارد است؛ با این تفاوت که امسال هواداران در ورزشگاه نبودند و اعتراض مجازی آنها تأثیرگذار نبود.

البته که هزینه 120 میلیونی در این شرایط ریسک بزرگی محسوب می‌شود اما مسئله این است که یونایتد تا روزهای آخر خود را درگیر این ماجرا کرد؛ تا آنجا که حتی فرصتی برای تصمیم‌گیری دمبله در مورد آینده‌اش یا مذاکرات با سایر گزینه‌ها وجود نداشت. ضمناً ممکن بود یونایتد پول خود را بر روی جک گریلیش سرمایه‌گذاری کند. برخی معتقد هستند که قرار بود گریلیش تنها در صورت خروج پوگبا جذب شود و برخی پرس و جوها در ابتدای تابستان را دلیلی می‌دانند که گریلیش گزینه اول تقویت خط هافبک بود و وودوارد نتوانست او را جذب کند.

در مورد خرید سرخیو رگیلون ایرادی به مذاکره‌کنندگان وارد نیست؛ چرا که پذیرش بند بازخرید توسط تاتنهام همه چیز دگرگون کرد. هزینه تلس رقمی مابین خواسته پورتو و خواسته منچستریونایتد بود. در مورد دونی فن‌ده‌بیک نیز رقم مناسبی پرداخت شد اما در مورد کاوانی احتمالاً 10 میلیون یورو به واسطه‌ها پرداخت شده است و دیگر نمی‌توان این خرید را بدون هزینه اعلام کرد. از خرید بازیکنان جوان (ترائوره و پییستری) استقبال خواهد شد اما آنها فعلا برای تیم اصلی چندان کارایی نخواهد داشت و گزینه‌هایی برای آینده هستند.

تصویر4. کریس اسمالینگ؛ تنها خروجی درآمدزای منچستریونایتد در تابستان 2020

 

مسئله فقط بر سر خریدها نیست. در قبال کریس اسمالینگ، منچستریونایتد موضعی شبیه به دوتموند اتخاذ کرد و درخواست 20 میلیون یورویی را قویاً اعلام کرد اما در نهایت رم با رقم 15 میلیون و 5 میلیون یورو پاداش او را به خدمت گرفت. شایعاتی وجود دارد که بند پاداشی اسمالینگ در صورت قهرمانی رم در اروپا فعال خواهد شد! خروج پریرا و دالوت به صورت دائمی انجام نشد و لینگارد، رومرو، جونز و روخو نیز علی‌رقم مازاد اعلام شدن، همچنان در تیم حضور دارد. در نهایت می‌توان به خروج سانچز اشاره کرده که با فسخ قرارداد از تیم جدا شد.

 

این فصل چه می‌شود؟

احتمالاً در تمامی موارد، گزینه‌های شماره یک لیست سولسشر جذب نشدند و بزرگترین مشکل (یعنی خلاً وینگر راست) این فصل هم ادامه دارد. از طرف دیگر، تیم ذخیره‌ها بهبود کیفی قابل توجهی داشته و حتی برخی از آنها می‌تواند به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کنند. سولسشر باید راهی برای بهتر شدن اوضاع خط دفاعی خود پیدا کند زیرا خرید مدافع میانی درجه یک، در ابتدای پنجره، در اولویت نبود و ضمناً همین مدافعین در فصل گذشته، فرسنگ‌ها از این فصل بهتر بودند.

حساب کردن بر روی باقیمانده نقل و انتقالات (مثلاً جذب بازیکن از چمپیونشیپ) یا خرید در ژانویه هم احتمالاً کمک بزرگی نخواهد کرد. نداشتن پیش‌فصل مناسب، تقویت شدن سایر رقبا، قرارگیری در گروه مرگ لیگ قهرمان، نبود وینگر راست سطح بالا و آشفتگی مدافعین، همگی نشان از یک فصل بسیار دشوار برای سولسشر است. در دسترس بودن مائوریسیو پوچتینو همچنان خطر بزرگی برای سرمربی فعلی محسوب می‌شود. این فصل انتظارات از سولسشر بالاتر رفته و کسب جام نیز از خواسته‌های هواداران و احتمالاً سران باشگاه است. حال باید دید چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد و دستاورد کادر فنی در این شرایط چیست.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جدید منچستریونایتد نقل و انتقالات دونی فن ده بیک تابستان 2020 میلیون یورو جیدون سانچو وینگر راست جک گریلیش برای تیم خواهد شد گزینه ها الکس تلس تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی توییتر(ایکس)  با انتشار یک نظرسنجی در اعتراض به حامیان فلسطین در آمریکا پیشنهاد عجیبی داد و گفت: قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان(اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • سباستین کل: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سانچو را در دورتموند نگه داریم
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!
  • مورد عجیب گزینه تابستانی استقلالی‌ها
  • علت مشکلات جیدون سانچو در منچستریونایتد از زبان تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • سانچو قصد بازگشت به منچستریونایتد را ندارد؛ دورتموند به فکر یک انتقال قرضی دیگر
  • منچستریونایتد یا دورتموند؟ بررسی وضعیت فصل آینده جیدون سانچو توسط میکا ریچاردز و تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم