Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، به تازگی سایپا تصویر اینفوگرافی را در اینستاگرام رسمی خود منتشر کرده و مشخص شده است که شاهین با چه امکاناتی به دست خریداران می رسد. 

 با توجه به اینفوگرافی جدید سایپا شاهین، می توان گفت که این خودرو با آپشن هایی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با سامانه های ABS، EBD و BAS، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، سانروف، دما سنج محیط، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ مشایعت تا منزل، استاندارد صندلی های ایزوفیکس، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نشان تعویض دنده GSI، فرمان کمکی برقی EPS، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، رهیاب ماهواره ای، بلوتوث و رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی به دست خریداران می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین در ادامه معرفی بیشتر محصول جدید سایپا این شرکت برای نخستین‌بار در ایران، ویدئوی آزمایش کیفی و ایمنی یک محصول ساخت داخل را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در این ویدئو  لحظه برخورد خودرو به مانع و عملکرد کیسه‌های هوا برای حفظ سلامتی سرنشین به نمایش درآمده است.

در بحث عملکرد کیسه‌های هوا، دو تست اهمیت زیادی دارد؛ اولین تست مربوط به عملکرد مدار و ماژول‌های کیسه هوا است و به‌صورت آزمایشی تنها در بخش یونیت‌ها انجام می‌شود. این تست معیار اصلی صحه‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای مارک» و ECE است.

 اما یکی از اصلی‌ترین تست‌های اجباری از سال ۲۰۱۸، تست نهایی کیسه‌های هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسه‌های هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و میزان بازشدن، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیرگذاری در استانداردهای مختلف بررسی می‌شود.

با توجه به این‌که تست کیسه هوای شاهین برای اخذ مجوزهای ECE و EEC برگزار شده است، سرعت این تست ۵۶ کیلومتر بر ساعت و در شرایط تست کیسه هوای SRS و برخورد ۱۰۰ درصد بوده و عملکرد کیسه هوای جلو در شرایط تست تصادف از روبه‌رو مورد سنجش قرار گرفته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کد خبر 556338 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی کیسه های هوا کیسه هوای کیسه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

دیگر خبرها

  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل + فیلم
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است