Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان در سرای نوآوری هوش مصنوعی اظهار کرد: در راستای اقدامات مطلوبی که با راه‌اندازی مرکز تحقیقات مکاترونیک در سال‌های گذشته صورت گرفته چندین نمونه محصول اعم از خودروهای برقی و خورشیدی طراحی و رونمایی شد. عناوین موفقیت‌آمیز بسیاری نیز در مسابقات داخلی و بین‌المللی این عرصه نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با دانش و تجربه ارزنده‌ای که در این سال‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شکل گرفته بود، با راهنمایی معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه مجوز سرای نوآوری هوش مصنوعی و حمل‌ونقل نیز صادر شد. به‌کارگیری دانش فنی در تأمین نیازهای جامعه و صنعت از جمله مهم‌ترین رسالت‌های سرای نوآوری هوش مصنوعی قزوین تلقی می‌شود.

رئیس سرای نوآوری هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: پیگیری‌ روندهای جهانی در صنعت و تکنولوژی‌های روز از دیگر مأموریت‌هایی است که در این دوره بر عهده سرای نوآوری هوش مصنوعی گذاشته شده است. البته تغییرات روزافرون تکنولوژی‌های روز این الزام را برای دانشگاه و ساختارهای فناوری می‌آفریند تا بیش از پیش به دنبال ترندسازی یافته‌های علمی در فناوری باشند.

موسی‌خانی با اشاره به درهم تنیدگی صنعت با حوزه‌های اتوماسیون و مکانیزاسیون فناوری‌های جدید عنوان کرد: تحولات تولید و واحدهای صنعتی در حوزه‌های هوش مصنوعی و سایبری بسیار چشم‌گیر شده است و نمی‌توان از این حوزه سرنوشت‌ساز چشم‌پوشی کرد. با ظرفیت‌های سرشاری که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، نباید دست روی دست گذاشت و صنعت کشور از پیشرفت‌های فناوری عقب بماند.

وی ادامه داد: تربیت نیروهای شایسته و تجاری‌سازی تحقیقات کاربری در سرای نوآوری هوش مصنوعی در متن تمامی امور قرار دارد و با ایجاد ارتباط مستمر با صنعت، دانشگاه نیز دِین خود را در توسعه و پیشرفت صنعت به‌جای خواهد آورد. طرح‌های اولیه و تولید نمونه‌های اولیه برای هوشمندسازی صنایع با راه‌اندازی سرای نوآوری هوش مصنوعی آغاز شده، محصولات و فرآیندهای مورد نیاز صنعت را شناسایی خواهیم کرد.

رئیس سرای نوآوری هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: توسعه این حوزه هم از لحاظ دانشی و هم از لحاظ کاربردی نیازمند حمایت مالی دورن سازمانی و حتی برون‌سازمانی از دانشگاه و مجموعه سراهای نوآوری است. نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در جذب حمایت‌های مالی بسیار با اهمیت است ولی باید جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران از طریق آیین‌نامه‌های دانشگاهی ایجاد شود. اکنون فرصت‌ها و رویکردهای بسیاری نسبت به مطالعات و کسب‌وکارهای هوش مصنوعی در کشور به‌وجود آمده و اخیراً نیز دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های مطالعات کونتومی و پردازش‌های موازی آغاز کرده است.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: با توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های های‌تِک و هوش مصنوعی می‌توانیم از صادر کننده نفت به صادر کننده تکنولوژی تبدیل شویم و شعارهای اقتصاد بدون نفت را محقق کنیم. در سال‌های اخیر تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور به‌وجود آورده که ضرورت پیشگامی و خودکفایی در حوزه‌های تکنولوژی را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076335 برچسب‌ها سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین مرتضی موسی خانی هوش مصنوعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی موسی خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی