Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:43:11 GMT

پالایش یکم به سوددهی رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۰۲۳۶

پالایش یکم به سوددهی رسید

در معاملات یک شنبه 20 مهر ماه، نیمی از نمادهای عضو صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم، با رشد قیمت قابل توجهی همراه شدند و تنها نماد این صندوق که زیر قیمت تخفیفی دولت قرار دارد با رنج مثبت بازگشایی شد. ناطقان: جدول زیر نمایانگر نوسانات سهام شرکت هایی است که در صندوق ETF پالایش یکم (دارا دوم) حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

بازگشایی 4 شرکت پالایشی در روزهای گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی آید اما در اولین روز کاری بازار بورس(شنبه 19 مهر) در هفته جاری، افزایش قیمت سهام برخی از نمادهای این صندوق و تداوم آن در یک شنبه 20 مهرماه، موجی از امیدواری را بین خریداران واحدهای etf دوم ایجاد کرد.
 

اگرچه قیمت هر سهم پالایشگاه تهران بسیار پایین تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای  etf دوم در پی نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تبریز توانست در روزهای اخیر خود را به بالاتر از قیمت تخفیفی برساند تا در کنار نماد«شبندر»  امید خریداران واحدهای این صندوق باشد.
 
 
نام شرکت بورسی     ارزش هر سهم امروز(تومان)      میزان تغییرات نسبت به روز قبل     قیمت تخفیفی هر سهم(تومان)
شبندر     4040     4.45% +     2752
شبریز     3451     4.92% +     3020
شپنا     2508     0%       2443
شتران     1662      26.97%     2513

بخشی از سهام این شرکت ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق etf با تخفیف 30 درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره نویسی این صندوق تا یک شنبه 30 شهریور ماه تمدید شده بود.

واحدهای ای تی اف دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود.

برچسب ها: پالایش یکم ، سود ، ناطقان ، صندوق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پالایش یکم سود ناطقان صندوق پالایش یکم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت

بدقولی هشت شرکت در واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر باعث شد تا عده‌ای از سهامداران از دریافت سود سهام عدالت خود جا بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی