Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:49:24 GMT

تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۲۶۰۸

تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

نجفی نژاد گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی استان گلستان نیاز است که کارگروه ویژه ای ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» عصر امروز(یکشنبه 20 مهر) در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم شاهد توسعه علمی و مراکز علمی در سطح استان گلستان با حمایت های معاون علمی رئیس جمهور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: سه مقوله آب، فضا و انرژی در دنیا یک مسئله مهم و کلیدی به شمار می رود، این سه مقوله جدا از هم نیستند و جزوی از اجزای یک معادله هستند که باید در کنار هم تنظیم شوند.

 

نجفی نژاد افزود: با مسئله و چالش کم آبی رو به رو هستیم و راه حل آن در بخش کشاورزی است و اگر بتوانیم بهره برداری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم قطعاً می توانیم در حوزه کاهش آب موفقیت به دست آوریم.

 

وی گفت: در حال حاضر تفکری در جامعه حاکم است که آب مورد نیاز را از طریق سد و یا حفاری چاه تامین کنیم و باید نگاه خود را به این مسئله تغییر دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: استان گلستان برای مسئله کم آبی باید نقشه دقیقی داشته باشد، روز به روز ذخایره آب در استان تحلیل می رود و رودخانه های ما روز به روز با رسوب پر می شود و سدها نیز با فرسایش و رسوب گذاری رو به رو هستند و به این طریق آینده درخشانی در حوزه تامین آب نخواهیم داشت.

 

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در استان تحولی ایجاد کنیم و به دنبال رونق در استان هستیم باید شورای خاصی برای پیگیری این مشکلات داشته باشیم.

 

وی گفت: توسعه کشاورزی استان نیاز به یک نقشه راه جدی دارد و با توجه به سند آمایش کشور باید نقش خود را در کل کشور مشخص کنیم و باید استان بداند به چه میزان و با چه هزینه ای باید گندم و یا دیگر محصولات کشاورزی را تولید کند.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ابراز داشت: مجتمع نوآوری تحت عنوان مجتمع تخصصی امنیت آب، فضا و انرژی و پسماند را در  دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پیگیری می کنیم و اعتقاد داریم در این بخش هسته های فناور تخصصی باید در این مجتمع مستقر شوند.

 

نجفی نژاد افزود: ۱۵۰ رساله دکتری و یک هزار و 500 تز فوق لیسانس در دانشگاه عرضه می شود و از بخش های مختلف درخواست کردیم که نیازهای تحقیقاتی خود را اعلام کنند و از ظرفیت دانشگاه بهره ببرند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نجفی نژاد رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان علی نجفی نژاد نجفی نژاد توسعه کشاورزی تحقیقات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان استان گلستان بخش کشاورزی نجفی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام گفت: در این طرح پرونده‌های مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است؛ به طور ویژه دوباره بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو در جمع دادستان‌های گلستان و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام آغاز شده است که در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحد‌های اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.


دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.


وی ادامه داد: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان