Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، نایب رئیس اول مجلس در نامه‌ای خطاب به محسن حاجی میرزایی تاکید کرد: در بازدید از مدارس مشخص شد رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حتی در مناطق برخوردار پایتخت نیز شرایط مناسبی ندارد و تضمین کننده سلامت فرزندانمان نیست.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در بازدید از مدارس مشخص شد رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حتی در مناطق برخوردار پایتخت نیز شرایط مناسبی ندارد و تضمین کننده سلامت فرزندانمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؟

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای محسن حاجی میرزایی 

وزیر محترم آموزش و پرورش

اکنون بیماری کرونا با سرعتی غیر قابل تصور و عملکرد پیچیده بیولوژی توانسته موقعیت ویژه ای در ابعاد گوناگون جامعه بوجود آورد. در همین راستا دولتمردان در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان به صورت خاص وارد امتحانی بزرگ شدند. در این مقطع حساس، تلاطم در تصمیم گیری ها باعث شد، دغدغه‌های بی شماری از سوی اهالی آموزش و خانواده ها مطرح گردد و به همین جهت طی بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های انجام شده، نتایجی حاصل گردید که قابل تعمق می باشد.

اگر در فرصتی که از ابتدای همه گیری فراهم بود و با دید مدیریت پیشگیرانه مدل های حضور دانش آموزی و ارزیابی ریسک مورد بررسی قرار می گرفت مسلماً شاهد نگرانی های به حق خانواده های چندین میلیون دانش آموز نبودیم.

تغییر سیاست ها در نوع شیوه برگزاری سال جدید تحصیلی، از زمان شروع آن تاکنون، حاکی از عدم تسلط علمی کافی در برنامه ریزی برای تبیین بهترین الگوی نظام آموزشی در همه گیری کرونا می باشد.

در بازدید از مدارس مشخص شد رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حتی در مناطق برخوردار پایتخت نیز شرایط مناسبی ندارد و تضمین کننده سلامت فرزندانمان نیست. در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؟

برای آماده سازی مدارس با منابع ویژه طرحی با عنوان «مهر مدارس» را داشتیم که متأسفانه مدارسی که از آنها بازدید شد، این آماده سازی را انجام نداده بودند و قابل پیگیری بوده است.

در راستای مقابله با همه گیری و هوشمندسازی مدارس می توانستیم در فرصتی مناسب قبل از آغاز سال تحصیلی طرحی را تحت عنوان «هر خانه یک مدرسه هوشمند» طراحی نماییم که نتیجه آن آموزش با کیفیت و سلامت همه جانبه دانش آموزان باشد.

در پایان از افزایش آمارها اینگونه استنباط می شود، روش صحیح، عدم بازگشایی مدارس بود و در صورت الزام با نظرات کارشناسان امر باید به سمت آموزش غیر حضوری قدم برداریم.

امید است که با استعانت از پروردگار متعال و همکاری های مؤثر نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت دانش آموزان این مرز و بوم، شاهد ارتقای دانش آنان در کنار تأمین سلامت جسمی و روحی این قشر و خانواده هایشان و به تبع آن کل جامعه باشیم.

اخبار مرتبط نامه نایب رییس مجلس به رییس جمهور در مورد بازگشایی مدارس وزیر آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس اثر تعیین‌کننده‌ای در شیوع کرونا نداشت تازه ترین اظهارات مینو محرز در مورد کرونا: 30 تا 40‌ درصد از بیمارهایمان گزارش نمی‌شوند/ بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور اشتباه بود/ فعلا قرار نیست واکسنی از کشورهای خارجی بخریم وزیر آموزش و پرورش: کسانی که به بازگشایی مدارس نقد دارند، راه‌حل ارائه دهند ستاد مقابله با کرونا موافقت خود با بازگشایی مدارس را اعلام نکرده است اعتراض انجمن پزشکان کودکان ایران به بازگشایی مدارس/ نامه به وزیر بهداشت: با چالش بزرگی روبرو خواهیم بود عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا: بازگشایی مدارس در روز گذشته اشتباه بود انتقاد از بازگشایی مدارس علیرغم ضدعفونی نشدن کلاس‌ها انتقاد معین از بازگشایی مدارس: حضور رئیس جمهور در مدرسه بسیار امکان پذیرتر از ۱۴/۵میلیون دانش آموز بود/ موج سوم کرونا در پیش است/ آخرین مراکزی که باید بازگشایی شوند مدارس و دانشگاه ها هستند وزیر آموزش و پرورش: به وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس اعتماد کردیم روایت هایی از وحشت والدین دانش آموزان از بازگشایی مدارس

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی بازگشایی مدارس امیرحسین قاضی زاده هاشمی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست