Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کادر بهداشت و درمان برای حفظ سلامت روان و سازگاری خود با شرایط موجود، باید مواردی از شناسایی نشانه های جسمی و ذهنی استرس، استفاده از روش های ساده کاهش تنش مانند حرکات کششی، نرمش و قدم زدن در محل کار، پرداختن به سرگرمی و علایق شخصی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را مورد توجه قرار دهند.

شهین بافته چی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار هفته سلامت روان «سلامت روان برای همه؛ سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا»، کنترل اضطراب و استرس افراد در شرایط شیوع کرونا به ویژه در افراد مبتلا به «اضطراب و افسردگی» را لازم دانست و گفت: در این خصوص باید تا حد امکان با انجام اقداماتی از قبیل خواندن کتاب، دیدن فیلم و صحبت کردن در خصوص اضطراب خود با دیگران و ... از ابتلا به اضطراب و افسردگی پیشگیری کرد.

وی انجام تحرکات بدنی و ورزش، حفظ نظم در زندگی، رعایت وعده های غذایی، یادگیری روش های آرام سازی، توجه به جنبه های مثبت مسائل پیش رو، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف غذای سالم، میوه و سبزیجات تازه و کافی و در صورت تداوم مشکل، مشورت با پزشک، روانشناس یا روانپزشک را در خصوص کنترل اضطراب و استرس افراد لازم دانست.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان نیز برای حفظ سلامت روان و سازگاری خود با شرایط  موجود، باید مواردی را رعایت کنند، شناسایی نشانه های جسمی و ذهنی استرس، واکنش به شرایط بحرانی، خودداری از زدن برچسب ضعیف، ناتوان و غیرطبیعی بودن خود و دیگران، استفاده از روش های ساده کاهش تنش مانند حرکات کششی، نرمش و قدم زدن در محل کار، پرداختن به سرگرمی و علایق شخصی، تقویت  فرهنگ حمایت و انجام کار تیمی در محل کار، تمرکز بر مواردی که در کنترل فرد است همچنین داشتن خواب و استراحت کافی و مراجعه به روان پزشک در صورت تداوم استرس یا افسردگی را از جمله این موارد، عنوان کرد.

وی حفظ آرامش کودکان در مورد شرایط بحرانی ( شیوع کرونا و ...) را مهم دانست و با آرامش صحبت کردن با کودکان، بیان علت نگرانی خود به زبان ساده، بررسی دانسته ها و نگرانی های کودکان در مورد بحران، تشویق کودکان برای صحبت  کردن در مورد اتفاق ها و ترس های شان، انتقال اطلاعات درست با کلمات ساده به کودکان، دادن اطلاعات متناسب با سن آنها، دنبال نکردن اخبار ناگوار در حضور کودکان، آموزش راه های ساده برای کاهش اضطراب در کودکان و در صورت شدت استرس و نگرانی مشورت با متخصصان امر را لازم و ضروری ذکر کرد.

یافته چی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ آرامش سالمندان در شرایط فعلی، تامین نیازهای اولیه سالمندان، مراقبت، تکریم و کمک به آنها در انجام کارهای روزمره، آموزش ضدعفونی کردن وسایل و روش های پیشگیری از انتقال بیماری به سالمندان و ... را مهم دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس سلامت روان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین مراسم برنقش روانشناسان و مشاوران درتشخیص آسیبها و مشکلات روابط افراد در زندگی خانوادگی و اجتماع تاکید شد.

روانشناسان می گویند سلامت روحی و روانی که در بسیاری از موارد کم اهمیت جلوه داده می شود مانند سلامت جسمی است که باید درکمترین زمان ممکن درمان شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • از روان تا درمان
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است