Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که مسکو برای میزبانی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی اعلام آمادگی کرده است.

ابومرزوق در توییتی عنوان کرد که در جریان سفر اخیر هیات حماس به روسیه، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» به خاورمیانه تاکید کرد که روسیه از میزبانی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور حمایت از وحدت ملی و شراکت سیاسی و مقابله با توطئه‌ها علیه مساله فلسطین، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات بلندپایه حماس به ریاست ابومرزوق پنجشنبه گذشته به روسیه سفر و با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه این کشور و شماری دیگر از مسئولان روسی دیدار کرد.

در این دیدار در مورد تحولات فلسطین به ویژه نشست اخیر رهبران گروه‌های فلسطینی در رام‌الله و بیروت و پرونده‌های سه‌گانه آشتی ملی، تشکیل رهبری واحد ملی برای مقاومت ملی و بازسازی ساختار سازمان آزادی‌بخش گفت‌وگو شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نشست رهبران گروه های فلسطینی رهبران گروه های فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین

سخنگوی جنبش فتح ضمن استقبال از گفت‌وگو میان نمایندگان این جنبش و حماس در پکن، گفت‌وگوی مستمر را بهترین جایگزین برای مشاجره‌ها دانست و تاکید کرد که فتح از تمامی فرصت‌ها برای گفت‌وگو استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «جمال نزال» سخنگوی جنبش فتح و عضو شورای انقلابی آن در گفت‌وگویی با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه با اشاره به مذاکرات میان دو جنبش فتح و حماس در پکن اظهار کرد: دور گفت‌وگوها میان دو جنبش فتح و حماس به میزبانی چین بر اساس این رویکرد فلسطینی فتح انجام شد که درباره اینکه تداوم گفت‌وگوها در واقعیت به یک گفت‌وگوی مستمر منجر می‌شود.

سخنگوی جنبش فتح گفت: فرهنگ گفت‌وگوی مستمر پسندیده و مفید و بهترین جایگزین جدل‌ها و مشاجره‌های میان دو جنبش است و جنبش فتح تمامی فرصت‌ها برای رایزنی و گفت‌وگو را غنیمت خواهد شمرد.

نزال با تاکید بر اینکه گفت‌وگو تنها راه درست و جایگزین سایر مسائل است، گفت: جنبش به دنبال یافتن راه‌حلی است که افق‌های جدیدی را برای همه در جهان بگشاید.

او تاکید کرد: این دور از گفت‌وگوها اساساً بر این محور متمرکز است که سازمان آزادی بخش تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است و این مستلزم ورود دو جنبش حماس و جهاد به سازمان آزادی بخش بدون هیچ گونه ممانعت یا تعویقی است.

سخنگوی فتح در ادامه گفت: آشتی مستلزم آن است که حاکمیت، ارتش و تصمیم‌گیری یکپارچه‌ای وجود داشته باشد و این نیازمند آن است که همه به تعهدات بین‌المللی و تعهدات دولت فلسطین پایبند باشند که بر اساس آنها همکاری‌های جدیدی با جهان جهت لغو محاصره و ایجاد افق‌های جدید زندگی به روی فلسطین‌ها آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دو جنبش فتح و حماس درباره تداوم گفت‌وگوها و تلاش برای برقراری اتحاد فلسطین در اسرع وقت توافق کرده و تمایل سیاسی خود به برقراری آشتی از راه گفت‌وگو را ابراز داشته و از حمایت‌های چین نیز تقدیر کردند.

این تحول در حالی است که «عباس زکی» از رهبران برجسته جنبش فتح در کرانه باختری به سران مقاومت فلسطین اعلام کرد که برخی از اسامی که می‌آیند و اظهارات انتقادی علیه مقاومت و جنبش حماس را مطرح می‌کنند، اصلاً نماینده فتح نیستند.

به نظر می‌رسد زکی از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس خواسته با آن‌هایی که علیه مقاومت و دستاوردهای آن شکایت می‌کنند، با ملایمت برخورد کرده و برخی نظرات را به حساب نهادهای جنبش فتح نگذارد.

زکی در این رابطه تاکید کرد: رویکردهایی که مقاومت را زیر سوال می‌برند، مربوط به فتح نبوده و نمی‌توانند به نام جنبش فتح مطرح شوند.

پیش از این نیز عباس زکی در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که یک عضو واقعی فتح از کسانی که در برابر اشغالگران اسرائیلی مقاومت می‌کنند، انتقاد نمی‌کند.

عباس زکی و هنیه همراه با دیگر رهبران جنبش حماس در حاشیه سفر هنیه به ترکیه، دیدار گرم و صمیمی با یکدیگر داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها