Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:24:46 GMT

شش یا ۱۲ امتیاز از پرسپولیس کم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۸۳۸۶

شش یا ۱۲ امتیاز از پرسپولیس کم می‌شود؟

این که «مجازات بعدی» چه خواهد بود، بین کارشناسان محل بحث است. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن گفته می‌شود قرمزها با کسر شش امتیاز مواجه خواهند شد و لیگ بیستم را باید با منفی شش امتیاز آغاز کنند.

به گزارش ایمنا، در حالی که صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قاعدتاً باید باعث می‌شد هواداران پرسپولیس روزهای خوشی را پشت سر بگذارند، اما رگبار بحران‌ها این امکان را از آنها سلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ختم به خیر شدن پرونده نفسگیر شکایت النصر عربستان، این بار پایان مهلت پرداخت پول برانکو نفس سرخ‌ها را به شماره انداخته است. مطابق حکم فیفا پرسپولیس تا روز ۲۲ شهریور فرصت داشت طلب ۷۶۰ هزار یورویی برانکو را به حساب این مربی واریز کند.

بعد از پایان این فرصت، پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان بسته شد. از آن تاریخ فیفا یک ماه دیگر به باشگاه ایرانی فرصت داد طلب برانکو را بدهد، در غیر این صورت مجازات‌های بعدی اعمال خواهد شد. مهلت جدید هم فردا، ۲۲ مهر به پایان خواهد رسید و این در حالی است که مدیران باشگاه پرسپولیس رسماً از انتقال پول اظهار عجز می‌کنند. این که «مجازات بعدی» چه خواهد بود، بین کارشناسان محل بحث است. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن گفته می‌شود قرمزها با کسر شش امتیاز مواجه خواهند شد و لیگ بیستم را باید با منفی شش امتیاز آغاز کنند. برخی اما عقیده دارند چون قبلاً در میانه‌های دهه هشتاد یک بار کسر شش امتیاز از سرخپوشان اعمال شده، ممکن است این بار جریمه در نظر گرفته شده از سوی فیفا، کسر ۱۲ امتیاز یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر باشد. مجموعه این حرف و حدیث‌هاست که پرسپولیسی‌ها را سخت نگران کرده است.

تناقض‌گویی مدیران باشگاه

آنچه به نگرانی هواداران دامن می‌زند، تناقض‌گویی مدیران پرسپولیس است. روز شنبه مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه مدعی شد نیمی از طلب برانکو فراهم شده و مشکلی برای تأمین بقیه پول وجود ندارد، اما معضل اصلی باشگاه، دشواری انتقال پول به خاطر تحریم‌های بین‌المللی است. این اظهارات با واکنش بسیار تند علی کریمی، ستاره محبوب سرخ‌ها مواجه شد. او با یورش به رسول‌پناه و افشین پیروانی، اعلام آمادگی کرد وجه طلب برانکو را شخصاً به دست مربی کروات برساند. از اینجا به بعد بود که مسیر پرونده عوض شد و همه فهمیدند مشکل اصلی باشگاه تأمین پول است، نه انتقال آن. حتی سعید آذری، مدیرعامل فولاد هم مدعی شد حاضر است در زمینه جابه‌جایی مبلغ به قرمزها کمک کند به این ترتیب ادبیات مدیران پرسپولیس هم عوض شد؛ به طوری که دیروز معاون اقتصادی باشگاه گفت: «اگر منبع ریالی پول تأمین شود، برای انتقال آن راه‌های زیادی وجود دارد!»

آخرین امیدواری‌ها

آن طور که از شواهد امر برمی‌آید، مدیران پرسپولیس امروز قادر به تسویه‌حساب با برانکو نخواهند بود. دلخوشی آنها اما به این است که بر خلاف باور عموم، مجازات جدید فیفا فوراً از راه نمی‌رسد. دیروز رضا یلوه، معاون اقتصادی باشگاه در این مورد گفته: «درباره هرگونه تهدیدی قطعاً فیفا به ما اخطار خواهد داد. به طور مثال می‌گوید یک هفته فرصت دارید که پول را پرداخت کنید وگرنه خطر کسر امتیاز یا مشکل دیگری برای باشگاه پیش می‌آید.» به این ترتیب واضح است که مدیران پرسپولیس یک ریسک بزرگ انجام داده‌اند و اگر بر خلاف انتظار آنها مجازات فیفا در همین مرحله اعمال شود، افکار عمومی هرگز این گروه را نخواهد بخشید. همه اینها در حالی است که ایرج عرب، محمدحسن انصاری‌فرد و مهدی رسول‌پناه، سه مدیر ارشد پرسپولیس ۱۷ ماه فرصت داشتند طلب برانکو را بدهند، اما این کار را نکردند.»

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 449385

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس لیگ برتر فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیران پرسپولیس طلب برانکو شش امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا

فوتبال اسپانیا به دلیل مداخله دولت در آستانه «محرومیت بزرگ» قرار دارد.

به گزارش فارس؛ «پیامد مرگبار در انتظار فوتبال اسپانیا به خاطر مداخله دولت»، این گزارش امروز (دوشنبه) نشریه آس اسپانیا از دخالت وزارت ورزش این کشور در امور فدراسیون فوتبال است.

طبق قانون فیفا هیچ دولتی حق ندارد که در امور فوتبال دخالت کند در غیر این صورت فوتبال آن کشور تعلیق و از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم می شود.

پیش از این کشورهایی مثل کنیا و زیمباوه به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال محروم شدند.

فیفا با مداخله دولت ها در امور فوتبال به صورت جدی برخورد می کند و در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

نشریه آس گزارش می‌دهد که «فیفا و یوفا با ارسال نامه ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش اسپانیا» خواهان توضیح ایجاد کمیسیونی در فدراسیون این کشور شدند که این کمیسون را «مصادق دخالت دولت در فوتبال می‌دانند».

بر اساس گزارش رسانه مادریدی، وزارت ورزش اسپانیا «یک هفته زمان دارد» تا درباره ایجاد این کمیسیون روشنگری کند در غیر این صورت «خطر محرومیت تیم ملی اسپانیا از یورو و محرومیت رئال و بارسلونا» از لیگ قهرمانان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران