Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:34:13 GMT

زندگی خوش زوج شازندی در کنار ۹ فرزند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۸۲۲

زندگی خوش زوج شازندی در کنار ۹ فرزند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عشق و امید به زندگی ثمره زندگی مشترک زوج خوشبخت شازندی است که در روستای قلعه آقا حمید شهر آستانه استان مرکزی زندگی می‌کنند.

حاجی بابا و خاله منیر ۶۰ سال پیش در شرایط دشوار معیشتی زندگی خود را آغاز کردند و با قناعت ۹ بچه به جمع خانواده اضافه کردند و روز‌های زندگی را با تولد فرزندشان پر رونق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بابا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سازگاری، قناعت و گذشت را از اصلی‌ترین ویژگی‌های زندگی مشترکش با خاله منیر دانست و گفت: با همراهی خاله منیر روز‌های دشوار زندگی را پشت سر گذاشه و هم اکنون روز‌های خوب زندگی را درکنار هم به سر می‌کنیم.

حاجی بابای ۸۱ ساله و خاله منیر ۷۲ ساله حالا علاوه بر ۹ فرزند ۲۷ نوه و ۶ نتیجه دارند که با وجود اینکه در شهر زندگی می‌کنند در روزگار سالمندیشان آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.

ثمره دسترنج این زوج خوشبخت شازندی یک باغ ۴ هکتاری گردو است که حاجی بابا و خاله منیر تک تک درختانش را با دستان خود غرص کرده اند و یک مزرعه است که با کمک فرزندان به استخر پروش ماهیان سردابی مجهز شده است.

با این شیوه هم حاجی بابا و خاله منیر در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیاز به گرفتن کارگر ندارند و هم فرزندان و نوادگان از محصولات باغ و مزرعه برخوردار می‌شوند و بخش زیادی از مایحتاج خوراکیشان از این راه تامین می‌شود.

خاله منیر  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: حالا که فصل برداشت محصولات کشاورزی است نیاز به گرفتن کارگر ندارند و فرزندان و نوادگان از علاوه بر زندگی شهری به کمک شان آمده و کار‌های مزرعه را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه تا کنون ۱۰ تن گردو از این مزرعه برداشت شده است افزود: فرزندان و نوادگان با برداشت سایر محصولات کشاورزی نظیر گوجه، انگور و خیار مشغول فرآوری هستند.

تولید رب گوجه، شیره انگور و خیارشور کاری حاصل همکاری و دسترنج خانواده بزرگ حاجی بابا است.

حاجی بابا و خاله منیر به کمک فرزندان در گوشه دیگر با بهره گیری از آب کشاورزی مزرعه استخر پروش ماهیان سردابی را هم راه اندازی کرده اند و ۱۴ هزار قطعه ماهی قزل آلا رنگین کمان در این استخر پرورش می‌یابد که علاوه بر مصرف فرزندان، هر دو ماه یکبار روانه بازار مصرف می‌شود.

با این روش زندگی هم حاجی بابا و خاله منیر تنها نیستند و نیاز به رفتن به خانه سالمندان ندارند و امید به زندگی و روحیه آن‌ها در کنار فرزندان و نوه‌ها بالا رفته است و احساس خوش بختی می‌کنند و زندگی خوشی دارند.

هم فرزندان و نوادگان که پدر بزرگ و مادر بزرگ را برکت زندگی خود می‌دانند از زندگی دور همی لذت می‌برند و روحیه پرنشاطی پیدا کرده اند و بخشی از مایحتاج زندگیشان را از این مزرعه پر برکت تامین می‌کنند.

حاجی بابا و خاله منیر علاوه بر کمک غذایی به فرزندان به شکرانه این زندگی خوش بخشی از محصولات را به نیازمندان کمک می‌کنند و این کار را موجب برکت محصولات می‌دانند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی فرزندان و نوادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییر چهره «خاله الیویا» در سریال «قصه‌ های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال (عکس)
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم