Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: اسحاق جهانگیری تصمیم خودش را گرفت و می خواهد وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شود. او در سال 96 نیز خود را نامزد اصلاح طلبان معرفی کرد که در نهایت به نفع حسن روحانی از صحنه رقابت کنار کشید.

حالا آقای معاون اول می خواهد جای رئیس دولت بنشیند و نشان دهد چه کارهایی از او بر می آید. شاید برخی بگویند جهانگیری شانسی ندارد چون دولت روحانی نتوانست کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد اما استراتژی انتخاباتی آقای معاون اول متفاوت از آن تحلیلی است که برخی فکر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می خواهد خود منتقد وضع موجود شود و این طور وانمود کند که اگر همچون دولت اول حسن روحانی واقعا نفر دوم دولت محسوب می شد امروز کارنامه دولت دوم حسن روحانی پربار بود.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره تصمیم اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: موقعیت اسحاق جهانگیری در رقابت سیاسی پیش رو خیلی به نوع آرایش انتخاباتی اصولگرایان بستگی دارد. به عبارت روشن تر اگر کل جریان اصولگرایی روی حمایت از یک نامزد توانمند اجماع کنند، جهانگیری هیچ شانسی در انتخابات نخواهد داشت.

وی با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات خردادماه 1400، افزود: هم اکنون برآوردها نشان می دهد که رئیس جمهور آینده امکان دارد با 5-6 میلیون رأی راهی پاستور شود.

وی ادامه داد: اگر آقای جهانگیری بیاید اصلاح طلبان روی او اجماع می کنند چون در طول 30 سال گذشته همواره در جبهه اصلاحات بوده و همیشه هم مواضع آنها را تأیید کرده است. با این اوصاف اصولگرایان در این وضعیت با 10 نامزد وارد صحنه انتخابات شوند و اصلاح طلبان روی جهانگیری به توافق برسند، آن وقت نامزد جریان اصلاحات حتی با اندک سرمایه اجتماعی اش ممکن است شانس پیروزی پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: جامعه نسبت به اصلاح طلبان به ویژه افراد شاخص شان دید مثبتی ندارد. این برای جریان اصولگرا فرصت محسوب می شود که روی یک کاندیدای واحد توانمند توافق کنند و نگذارند رقیب با یک کاسه کردن رأی خود و فضاسازی رسانه ای معادلات صحنه رقابت را به نفع خود چیدمان کند.

وی درباره برنامه جهانگیری برای تبدیل شدن به اپوزیسیون دولت روحانی افزود: در دوم خرداد 76 ما به آقای ناطق گفتیم «با موضع انتقادی وارد صحنه انتخابات شو» اما ایشان قبول نکرد و در زمان تبلیغات به مردم گفت که «من نوچه آقای هاشمی هستم» همین مسئله به ضرر او شد چون مردم به کاندیدایی رأی می دهند که منتقد وضع موجود باشد و عملکردش هم این را اثبات کند بنابراین اگر آقای جهانگیری بخواهد این استراتژی را جلو ببرد مردم این ادعا را از سوی او نمی پذیرند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تأکید کرد: شاید آقای جهانگیری بخواهد ضعف عملکرد دولت دوم آقای روحانی را به کمتر شدن نقش خودش در تصمیمات و کارهای اجرایی مربوط کند اما حتی این مسئله هم مشکلی از او رفع نخواهد کرد چون دولت اول آقای روحانی نیز کارنامه قابل قبولی در حوزه کارهای عمرانی و اقتصادی ندارد. در کل  جهانگیری نمی تواند نقش خود را در دولت روحانی کتمان کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران ایران اصلاح طلبان دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!