Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چهل اسیر از اعضای گروه‌های فلسطینی که در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به سر می‌برند، در حمایت از «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که از78 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، دست به اعتصاب غذا زدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، منابع مرتبط با امور اسرا اعلام کردند که ۴۰ اسیر از جنبش جهاد اسلامی، حماس و فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی امروز در زندان عوفر به وعده خود در پیوستن به کارزار اعتصاب غذا عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور گفتند: این کار، گام نخست در حمایت و پشتیبانی از الاخرس است که دادگاه رژیم اشغالگر حقوق او را انکار کرده و با دور زدن خواسته‌های برحق و عادلانه این اسیر،  با آزاد کردنش مخالف است.

الاخرس اسیر فلسطینی است که از ۷۸ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتراض غذا زده است.

 رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دادگاهی برگزار کرد تا درباره وی تصمیم‌گیری کند که در این دادگاه با آزادی فوری الاخرس مخالفت شد.

در این دادگاه اعلام شد که بازداشت اداری ماهر الاخرس دوباره تمدید نشود و وی در ۲۶ ماه آینده میلادی آزاد شود اما الاخرس این را نپذیرفت و اعلام کرد به اعتصاب غذای خود تا آزادی ادامه خواهد داد.

 نهادهای متعدد مرتبط با مسائل اسرا هشدار داده‌اند که این اسیر با خطر مرگ تدریجی روبروست و به دلیل تشنج‌های مکرر و حالت بیهوشی‌های مقطعی و دردهای شدید در همه جای بدنش در معرض خطر مرگ قرار دارد و پزشکان هشدار داده‌اند که برخی ارگان‌های بدنش کم کم از کار خواهد افتاد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی طی روزهای گذشته هشدار دادند که اسرای فلسطینی خط قرمز هستند و هر گونه آسیبی به آنها، به معنای اعلان جنگ است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهر الاخرس اعتصاب غذا 40 اسیر گروه های فلسطینی اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد

 در پی آغاز تخلیه فلسطینی‌ها از شرق رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی درباره حمله اشغالگران به این شهر هشدار داد.

آژانس آنروا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «حمله اسرائیل به رفح، به معنای رنج و مرگ بیشتر غیرنظامیان است و پیامد‌های ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «ما رفح را ترک نخواهیم کرد، تا زمانی که ممکن باشد حضور خود را حفظ می‌کنیم تا به ارائه کمک‌های حیاتی به مردم فلسطین ادامه بدهیم».

رسانه‌های صهیونیستی امروز گزارش دادند که ارتش این رژیم در آستانه حمله برنامه‌ریزی شده خود به رفح، از فلسطینیان درخواست کرده تا مناطق شرقی این شهر را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا فلسطینیان را به مناطق المواصی و خان‌یونس منتقل کند و برخلاف انتقادات شدید بین‌المللی حملات زمینی به رفح را به بهانه نابودی حماس آغاز کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها