Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده آمریکایی معتقد است که تفاوتی میان دو حزب سیاسی آمریکا نیست و مشکلات ناشی از سرمایه‌داری در مدت زمان حاکمیت هرکدام از احزاب سیاسی ادامه خواهد یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «متیو رزسا»، نویسنده پایگاه آمریکایی «سالون» در مطلبی اشاره کرده که مشکلات امروز در آمریکا ناشی از سیاست یک نفر نیست، بلکه این مشکلات ناشی از وجود یک سیستم مسلط در این کشور با نام سرمایه داری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در ابتدای این گزارش به مناظره اخیر میان دو نامزد انتخاباتی آمریکا پرداخته شده که در آن ترامپ بارها رقیب دموکرات خود «جو بایدن» را به گرایشات چپ متهم کرد واین جهت گیری ها در مناظره معاونان دو رقیب انتخاباتی نیز جریان داشته است.

نویسنده اما معتقد است مشکل و بیماری امروز آمریکا ناشی از سرمایه داری است و تفاوتی میان دو حزب سیاسی این کشور نیست، بلکه یکی از احزاب این بیماری را تشخیص می دهد، اگرچه راه درمان ندارد و از درمان امتناع می ورزد و حزب دیگر اما به طور کلی از این بیماری دفاع می کند.

در این گزارش همچنین سرمایه داری و سیستم اقتصادی ناشی  از آن علت عمده بسیاری از مشکلات جهان از جمله بیماری فعلی کرونا عنوان شده، چون سرمایه داری برای رشد خود همیشه به افزایش تولید نیازمند است و همین موضوع به مشکلات بعدی در کشورها دامن زده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مشکل دیگر سرمایه داری در آمریکا صرف نظر از نوع حزب سیاسی، عدم توانایی در تامین سلامت عمومی عنوان شده که هر دو حزب سیاسی نیز در برابر حل این مشکل در نهایت نتوانسته اند اقدام موثری را به یپش ببرند.

به اعتقاد نویسنده حتی اگر پزشکان و امکانات بهداشتی و بیمارستانی کافی برای درمان کرونا باشد، اما منافع سرمایه داری ایجاب می کند که وضعیت فعلی شیوع کرونا تداوم یابد.

از سوی دیگر شیوع کرونا که ناشی از سیستم سرمایه داری است به شکاف درآمدی و ثروتی دامن زده و ثروتمندان، ثروتمندتر و فقیران، فقیرتر شده اند.

آلبرایت: ترامپ با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات باعث بروز هرج و مرج می‌شودجان بولتون در انتخابات ریاست جمهوری نه به ترامپ رای می‌دهد نه بایدنبرچسب جعلی بر توئیت ترامپفائوچی: حاضر به شرکت در فیلم تبلیغاتی ترامپ نشدم

نویسنده در پایان نتیجه گیری می کند که مشکلات امروزی نه فقط در آمریکا بلکه در سراسر جهان ناشی از به کاگیری سیستم سرمایه داری است و هرکدام از احزاب سیاسی  نیز که در آمریکا روی کار بیایند و قدرت را به دست بگیرند، فقط از  نظر شیوه کار متفاوتند، اما همین مشکلات و بحران ها دامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حزب جمهوری خواه حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جوزف بایدن اخبار آمریکا ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حزب جمهوری خواه حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جوزف بایدن اخبار آمریکا سرمایه داری حزب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

کد خبر 748120

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود