Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:58:07 GMT

ایمن سازی ۳۱۰ دهانه پل در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۰۸۸

ایمن سازی ۳۱۰ دهانه پل در کرمان

ایسنا/کرمان رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کرمان گفت: ایمن سازی ۳۱۰ دهانه پل یکی از اقدامات شش ماهه اول امسال این اداره کل در شهرستان کرمان بوده است.

"سید مصطفی میر صادقی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۵۴۱ کیلومتر مجموعه راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان کرمان (ماهان، باغین و چترود) است، گفت: در شهرستان کرمان ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۲۶۴ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد همچنین طول راه‌های روستایی خاکی این شهرستان نیز ۶۰۴ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح عملکرد ۶ ماهه اول امسال اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در حوزه ایمنی راه‌ها پرداخت و اظهار کرد: ایمن‌سازی ۳۱۰ دهانه پل و اصلاح شیب شیروانی، شن ریزی و تعریض قوس پرتصادف سیلو(محدوده پیچ سیلو) محور "ماهان – کرمان" به حجم ۶۰۰ مترمکعب، شن ریزی و شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی محور "زرند – کرمان" به حجم ۳۹ هزار مترمکعب در این شش ماهه انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کرمان تسطیح و پاکسازی حریم راه‌های "ماهان – بم" دوراهی روستای عرب آباد تا سراهی "ماهان – بم" و بلعکس و از سیلو تا دو راهی روستای حسین آباد به طور رفت و برگشت در هر دو لاین و همچنین جاده روستای ده بالا را  از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و تصریح کرد: در این بازه زمانی اقدام به ایجاد حفاظ خاکی در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان کرمان کرده‌ایم.

میرصادقی با اشاره به تصادفات زیاد جلوی مغازه‌های محور "ماهان – بم" از اصلاح و ساماندهی این نقطه پرحادثه خیز به صورت امانی خبر داد و افزود: تکمیل و ایمن‌سازی مغازه‌های قبل از پلیس راه "ماهان – بم" و ایمن‌سازی و رفع دو نقطه حادثه خیز دوراهی سیمرغ محور برگشت "ماهان – کرمان" محدوده روستای حسین آباد و قوس محور بهرامجرد از دیگر اقدامات حوزه ایمنی راه ها توسط نیروهای راهداری در این شش ماهه اول امسال بوده است.

این مقام مسئول به ایمن‌سازی و آشکارسازی ۶۰ دماغه در حوزه راه‌های شهرستان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل و نصب نیوجرسی در نقاط پرتصادف راه‌های حوزه شهرستان کرمان، نصب ۱۲۵۰ عدد گاردریل در محور "باغین – رفسنجان"، "جوپار – ماهان"، "ماهان – کرمان" و همچنین نصب تابلوهای انتظامی و اخطاری در نقاط پرتصادف راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان کرمان به صورت پیمانی و امانی از دیگر اقدامات بوده است.

وی نصب تابلوی اعلانات، نصب و راه‌اندازی و برق دار نمودن ۱۷ برج نوری در تقاطع‌های پرتصادف شهرستان را از دیگر اقدامات در این بازه زمانی برشمرد و عنوان کرد: نصب ۱۲ چراغ چشمک‌زن در نقاط پرحادثه راه‌های حوزه شهرستان کرمان، همچنین اصلاح و نصب ۵۰۰ صفحه گاردریل آسیب دیده محور "کرمان – زرند"، "کرمان – باغین" و بلعکس" در شش ماهه اول سال جاری انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کرمان خط‌کشی محور "کرمان – بهرام‌جرد"، "چترود – کرمان"، "کرمان – رفسنجان" به طول ۱۲۰ کیلومتر را از دیگر کارهای صورت گرفته در شش ماهه اول امسال ذکر کرد و افزود: در این دوره شش ماهه اقدام به آشکارسازی سرعت‌گاه‌های اجرا شده در راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان کرمان و همچنین تفکیک و ساماندهی و تعمیر و بازسازی تابلوهای اطلاعاتی در راه‌های اصلی و روستایی کرده‌ایم.

میرصادقی  از اجرای ۱۵ سرعتگاه در تقاطع‌های پرحادثه‌خیز خبر داد و بیان کرد: جمع آوری ۴۸ تابلوی غیرمجاز از سطح راه‌های حوزه شهرستان کرمان از دیگر اقدامات نیروهای پرتلاش راهداری شهرستان کرمان در این ۱۸۶ روز ابتدایی سال بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای ایمن سازی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی اداره راهداری و حمل شهرستان کرمان دیگر اقدامات جاده ای شهرستان ماهه اول امسال راه های حوزه ایمن سازی شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال