Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:46:45 GMT

تردد شناورهای چوبی از ایران به بنادر عمان آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۰۲۲

تردد شناورهای چوبی از ایران به بنادر عمان آزاد شد

شهلا عموری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور عمان در خصوص تردد لنج های چوبی، اظهار داشت: این وزارتخانه در بخشنامه خود به شرکت بنادر عمان(المرافی) و بنادر صحار، صلاله و دقوم اعلام کرد در راستای تداوم صادرات و واردات انواع کالاها به بنادر عمان با استفاده از انواع کشتی‌ها، با اتخاذ اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، ورود لنج‌های چوبی به بنادر این کشور تحت شرایطی آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه ‌داد: بر اساس این بخشنامه اپراتورهای بنادر مجازاند تا اجازه پهلوگیری لنج‌های چوبی با انواع جنرال کارگو (فله‌بر) در بنادر عمان را صادر کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز اضافه‌کرد: این درحالی است که درخصوص مواد غذایی و محصولات کشاورزی تنها حمل سیب زمینی، پیاز و کدو حلوایی با لنج‌های چوبی مجاز است.

عموری تصریح‌کرد: یکی از الزامات تعیین شده برای ورود لنج‌های چوبی به بنادر عمان قرنطینه خدمه در درون کشتی اعلام شده است ضمن اینکه تخلیه بار تنها به وسیله خدمه بندری انجام می شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از این بخشنامه عنوان کرد: در صورت نیاز به کمک خدمه کشتی، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر الزامی اعلام شده است.

سالانه هزاران تن میوه و تره‌بار به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار وارد عمان می‌شود که سهم ایران تنها ۲۰میلیون دلار است. 

عمان همسایه جنوبی و پنج میلیون نفری ایران از لحاظ امکانات بندری، جایگاه سوم را در خاورمیانه دارد و در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار مبادلات تجاری با ایران داشته است.

برچسب‌ها اتاق ایران عمان اهواز صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق ایران عمان اهواز صادرات غیر نفتی اتاق ایران عمان اهواز صادرات غیر نفتی اخبار کنکور لنج های چوبی بنادر عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  محدودیت های تردد  در راستای تعمیر و نگهداری محورها انجام شده است گفت: در  پی اجرای عملیات استقرار بالابر و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف در مسیر رفت و برگشت محور تهران- شریف آباد، محدودیت تردد  از امشب تا ۲۰ اردیبهشت ماه در این محور اعمال مي‌شود.

وی افزود در پي اجراي عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه-دماوند، محدودیت تردد در این  به صورت ۲۴ ساعته تا ۱۰ خرداد ماه در کیلومتر ۳۲ تا ۳۳ در محور اعمال مي‌شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  افزود: در پي اجراي عملیات استقرار بالابر، تامین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال مي‌شود.

وی افزود: در پي اجراي عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد  تا ۲۰ اردیبهشت ماه  در این محور اعمال مي‌شود.

وی  اظهار کرد: محور كرج - چالوس ازكیلومتر ۱ تا ۶ (محدوده كندر) به علت ادامه عملیات عمرانی (فنس كشی سنگ) از امروز  ۹ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۵ مسدود است.

وی افزود : تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیركبیر) تا كندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌‌شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان