Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@02:11:44 GMT

کاروان نظامی ترکیه وارد شمال سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۳۷۵۶

کاروان نظامی ترکیه وارد شمال سوریه شد

امروز چهارشنبه کاروان جدید ترکیه وارد منطقه تنش زدایی در شمال سوریه شد.

به گزارش ایمنا به نقل دیدبان حقوق بشر سوریه، این سازمان ورود کاروان نظامی ترکیه از گذرگاه مرزی کافرلوسین با تیپ اسکندرون به شمال ادلب را زیر نظر گرفه است که این کاروان متشکل از حدود ۱۵ خودروی نظامی بود که با تجهیزات لجستیکی، خزنده‌ها و سیستم‌های متراکم پر شده بودند و به سمت سایت‌های ترکیه معوف به منطقه پوتین و اردوغان حرکت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

با ادامه جریان ستون‌های ترکیه، تعداد ماشین‌های نظامی که از زمان آغاز آتش بس جدید وارد خاک سوریه شده‌اند، علاوه بر هزاران سرباز، به ۳۸۹۵ دستگاه رسیده است.

با این اوصاف، تعداد کامیون‌ها و وسایل نقلیه نظامی که طی دوره زمانی از ۲ فوریه ۲۰۲۰ تاکنون به منطقه "تنش زدایی" رسیده اند، به بیش از ۷۲۲۵ کامیون و خودروی نظامی ترکیه که با حمل تانک، ناو نیرو، زره پوش و کابین ضد محافظ متحرک وارد سوریه شده اند، رسیده است. برای گلوله‌ها و رادارهای نظامی در حالی که تعداد سربازان ترکی که در آن دوره در ادلب و حلب مستقر شده بودند به بیش از ۱۰۴۰۰ سرباز ترکیه رسید.

کد خبر 449652

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترکیه حمله نظامی ترکیه به سوریه کاروان نظامی ترکیه دمشق سوریه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!