Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، اجرای پروژه تامین حق آبه تالاب شادگان از رودخانه کارون اثرات زیست محیطی خود را در بخش جنوبی تالاب شادگان نمایان نموده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی ، تالاب ها و سواحل کشور روز دوشنبه 21 مهرماه از تالاب بین‌المللی شادگان و پروژه‌های احیای این تالاب بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در جریان این بازدید گفت: پروژه انتقال آب از رودخانه کارون در بخش جنوبی تالاب بین‌المللی شادگان در حال حاضر و به تدریج اثراتی گرانبهای خود را بر اکوسیستم تالاب نمایان نموده است و تاکنون چندین هزار هکتار از اراضی تالابی که چند سال پیش به عنوان کانون گرد و غبار تبدیل شده بودند ، زیر آب رفته و حیات طبیعی در این بخش به خوبی و با چشم اندازی طبیعی و زیبا در این منطقه نمایان است .
احمدرضا لاهیجان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه مدیریت آب در تالاب اشاره کرد و گفت : یکی از دیگر از پروژه‌های با ارزش در زمینه مدیریت آب در تالاب بین‌المللی شادگان که این روزها با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است ، نصب دریچه هایی بر روی خروجی آب و تالاب شادگان به سمت دریا است که این پروژه با هدف مدیریت آب و ماندگاری بیشتر آن در تالاب اجرا می شود تا ماندگاری بیشتری از آب در تالاب را داشته باشیم و احیا و حیات تالاب برای مدت زمان بیشتری در بخش جنوبی حفظ گردد.
وی ادامه داد : این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتمام این پروژه همزمان با وجود بیشترین آب در تالاب باشد که بتوانیم با مدیریت آب و کنترل خروج آن به سمت دریا تالاب شادگان را در سال‌های آینده پرآب و شاداب تر از همیشه برای منطقه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تالاب بین المللی شادگان تالاب شادگان آب در تالاب مدیریت آب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است