Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود از برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی غرب آسیا به منطقه مورد مناقشه «قره باغ» ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی از غرب آسیا به منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور نقش فعالی را در ثبات بخشی به درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ایفا خواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع مسکو آمده است: «وزارت دفاع روسیه با شایستگی‌های خود، نقش فعالی را در اجرای ابتکار عمل فدراسیون روسیه برای ثبات‌بخشی هرچه سریعتر به اوضاع ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) ایفا می‌کند».

طبق این گزارش، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت‌وگوهایی را با همتایان خود در کشورهای دیگر در خصوص موضوع قره باغ کوهستانی انجام داده است.

وزارت دفاع روسیه در خصوص گفت‌وگوهای شویگو و مقام‌های دفاعی کشورهای دیگر گفت: «هدف اصلی این اقدام توقف فوری دشمنی‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) و بازگشت طرفین درگیر به میز مذاکرات و عادی سازی اوضاع در منطقه است».

این نهاد دفاعی روسیه همچنین در خصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان گروههای تروریستی از غرب آسیا به قره باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد و گفت: «وزارت دفاع روسیه از برخی اطلاعات درباره استقرار گروههای تروریستی از خاورمیانه (غرب آسیا) در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) نگران است».

وزارت دفاع روسیه همچنین در ادامه افزود که شویگو در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته (دوشنبه) خود با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه این نگرانی را مطرح کرده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه روس،  شویگو و آکار طی یک تماس تلفنی درباره موضوع ثبات‌بخشی به اوضاع قره باغ کوهستانی و تحولات سوریه و لیبی بحث و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انتقال شبه نظامیان گروههای تروریستی وزارت دفاع روسیه قره باغ کوهستانی غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین روسیه، امروز (دوشنبه) پس از آنچه به گفته وزیر دفاع این کشور، تهدیدات تحریک‌آمیز مقامات غربی خوانده شده است، اعلام کرد که قصد دارد رزمایشی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی انجام بدهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود. یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «طی این نشست، برخی تدابیر به منظور تمرین آماده‌سازی استفاد از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک استفاده خواهد شد.»

روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را دارد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که این رزمایش با هدف تامین امنیت ارضی و استقلال روسیه را «در پاسخ به اظهارات و تهدیدات تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903441

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد